فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک تن و ۱۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شده است.

غلامعباس غلامزاده عصر دوشنبه در همایش گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر یک پدیده اجتماعی است اما متأسفانه مواد مخدر در دنیا به یک تجارت سودآور تبدیل شده است.

وی افزود: همواره در جوامع بشری و در ایران مبارزه همه جانبه با مواد مخدر صورت گرفته و شهدای بسیاری در کشور در حدود ۱۳ تا ۱۴ هزار شهید تقدیم اسلام شده است و اکنون تصمیم رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در کنار مقابله با آن اتخاذ شده که نتایج مؤثری حاصل شود.

غلامزاده بیان کرد: یکی از اولویت‌های اساسی نیروی انتظامی در راستای تدابیر مقام معظم رهبری و نیاز سنجی، مبارزه با مواد مخدر است لذا در این زمینه تلاش شبانه‌روزی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک تن و ۱۱۰ کیلوگرم کشفیات مواد مخدر در استان صورت گرفته است که چندین سال است در این زمینه هر ساله، کشفیات بیشتری نسبت به سال‌های قبل داشته‌ایم و امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کشف مواد مخدر ۱۱ درصد رشد داشته است.

غلامزاده برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و پلمپ تعدادی از منازل و فروشگاه‌ها آنان، پاکسازی نقاط آلوده در یک شهر یا روستا به منظور تنگ کردن عرصه بر این افراد، توجه به آموزش و آگاهی بخشی جامعه و استفاده از ظرفیت صدا و سیما را از دیگر اولویت‌های کاری نیروی انتظامی برشمرد که عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: برای برخورد با معتادان متجاهر که خانواده، آنان را ترک کرده و مردم خواستار جمع‌آوری آنان از خیابان هستند، سهمیه استان بیشتر شده اما انتظار است متولیان امر همچون بهزیستی و علوم پزشکی کمک کنند تا ترک اعتیاد اثربخش باشد و حتی‌المکان برگشت معتاد رخ ندهد تا یک دور باطل نشده و خروجی مؤثر شود.

غلامزاده تصریح کرد: آموزش و پرورش در امر پیشگیری بسیار مؤثر است زیرا جمعیت عظیمی از افراد در این مجموعه قرار دارند و آموزش دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان می‌تواند تأثیر بسزایی در پیشگیری داشته باشد.

وی با بیان اینکه اعتیاد برخی کارکنان در ادارات دولتی با اقدامات حراستی مواجه بوده است، گفت: می‌طلبد در این زمینه و مواردی همچون محیط‌های کارگری و ناوگان خودروهای باربری، حساسیت و توجه بیشتری در امر پیشگیری صورت گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 484728 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟