جنجال دختر بدحجاب و راننده اسنپ  در شهرک قائم تهران! / پلیس در صحنه حاضر نشد! + عکس و جزییات

به گزارش رکنا، سه روز پیش دختری جوان در صفحه توییتر خود اعلام کرد که یک راننده اسنپ او را به دلیل بدحجابی در بزرگراه پیاده‌ کرده است. این اکانت در کنار این ادعا، عکس و مشحصات کامل راننده اسنپ را در شبکه مجازی خود منتشر کرد تا بقیه نیز او را بشناسند. توییتی که با واکنش زیادی از کاربران این شبکه اجتماعی مواجه شد. تعداد زیادی از کاربران معتقد بودند انتشار عکس راننده اسنپ، نقض حریم شخصی راننده و غیرقانونی است. برخی نیز صحت ماجرا را زیر سوال بردند و منتظر واکنش اسنپ شدند. همه این‌ها در حالی بود که چندی بعد این دختر اعلام کرد که اسنپ با او تماس گرفته و بابت رفتار راننده مذکور از خانم عذرخواهی کرده است.

«سعید عابد» راننده ۵۴ ساله اسنپ که بازنشسته است و این روزها برای کسب درآمد بیشتر در اسنپ مشغول است درباره این اتفاق گفت: «روز ۱۶ خرداد برای من تقاضایی از سمت این خانم در شهرک قائم تهران آمد که من آن را پذیرفتم. وقتی رسیدم، این خانم همان ابتدا در خیابان بدون روسری بود و من به خودم گفتم طبق روال گذشته وقتی سوار ماشین شد از ایشان تقاضا می‌کنم که به خاطر جریمه نقدی که برای ماشین‌هایی که چنین تخلفی دارند انجام می‌شود، روسری‌اش را سر کند. هنوز ۱۵۰ متر از محل سوار شدن خانم فاصله نگرفته بودیم که من از ایشان تقاضا کردم که روسری خود را سر کنند. اما ایشان با لحن تندی گفتند که شما بهتر است در کار دیگران دخالت نکنید و رانندگی‌تان را بکنید. بعد از شنیدن این جمله من نگه داشتم و گفتم که با این حساب من نمی‌توانم شما را برسانم و دقیقاً همان بلوار قائم و در حالی که تنها ۱۵۰ متر از مبدا فاصله گرفته بودیم، نگه داشتم که خود خانم از ماشین پیاده شدند و من از ایشان نخواستم از ماشین پیاده شوند. حتی گفتم که می‌توانم ایشان را به مبدا برگردانم.»

آقای عابد درباره ادامه برخورد این خانم درباره تقاضای سرکردن روسری اضافه کرد: «بعد از پیاده شدن این خانم به من گفت که من با اسنپ تماس می‌گیرم و شکایت می‌کنم. من هم گفتم که حتماً این کار را بکنید و من هم این کار را انجام می‌دهم. اما بعد از آن با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و به پلیس گفت که یک نفر در بلوار قائم با این شماره پلاک مزاحم من شده است. من هم همان موقع به پلیس زنگ زدم و ماجرا را شرح دادم که پلیس گفت همانجا بمانید تا مامور بیاید. اما خانم بعد از این تماس سوار یکی از ماشین‌های عبوری شد و رفت. من هم نیم‌ساعت منتظر ماندم و وقتی دیدم پلیس نمی‌آید به ناچار رفتم. همان لحظه با پشیبانی اسنپ تماس گرفتم و اپراتور پشتیبانی به من گفت شما کار درستی انجام دادید و طبق قوانین رفتار کردید»

این راننده اسنپ درباره منتشر شدن اسم و مشخصاتش ادامه داد: «تا پیش از انتشار این توییت توسط رفتار این خانم به جز خانواده، هیچ‌کس از اقوام و آشنایان نمی‌دانست که من در اسنپ هستم و الان همه از این موضوع با خبر شدند و تماس‌های متعددی در این باره میان دوست و آشنا داشتم. من در طول این مدت که در اسنپ مشغول بودم حتی درخواست افرادی که در نزدیکی محل سکونت اقوام و دوستانم زندگی می‌کردند را قبول نمی‌کردم اما حالا این خانم با این کار همه را با خبر کرد. البته من شرمنده نیستم. من بازنشسته هستم و مثل خیلی‌های دیگر که در این شرایط اقتصادی نیازمند درآمد بیشتر هستند، در اسنپ مشغول شدم.»

آقای عابد درباره ادعای خانم مسافر مبنی بر معذرت‌خواهی اسنپ نیز پاسخ داد: «من دقیقاً قانون کشورم و حتی قانون اسنپ را به ایشان تذکر دادم اما این خانم حریم شخصی مرا فاش کرده است. اگر این خانم برای تمام شدن ماجرا این حرف را زده که هیچ، اما اگر واقعاً اسنپ از ایشان عذرخواهی کرده باشد که نمی‌دانم باید چه بگویم. اتفاقاً اسنپ باید از حقوق راننده‌اش دفاع کند که یک مسافر حقوق راننده را نقض کرده است.»

این دختر جوان که در توئیتر عنوان کرده راننده اسنپ او را به خاطر نداشتن حجاب وسط بزرگراه از ماشین پیاده کرده از مردم خواسته است تا سوار ماشین این راننده نشوند و حتی مشخصات خودروی این راننده را نیز اعلام کرده است. برخی کاربران واکنش های متفاوتی داشته اند که در زیر می خوانید حتی برخی گفته اند اگر این راننده اخراج شود کمپین حمایت از او را به راه می اندازند.

*من جای اسنپ بودم بخاطر انتشار مشخصات راننده‌م و به خطر انداختنش از این خانم شکایت می‌کردم و بعد بخاطر رعایت نکردن قوانین کشور، از پلیس امنیت اخلاقی میخواستم پیگیرشه؛

*چرا جدیدا بعضیا فکر می‌کنند با داشتن یه گوشی می‌تونن اطلاعات خصوصی دیگران رو فاش کنند؟ جلوی این توحش رو کی باید بگیره؟!

*یعنی اسنپ دست بزنه به راننده خودم شخصاً هرکاری از دستم بربیاد برای جریمه سنگین قضایی  اسنپ انجام میدم!

*کاش اسنپ جایی داشت میشد راننده سفر رو هم خودت انتخاب کنی اون وقت تمامی سفر هام رو با این راننده میرفتم!

* اولی راننده است و مرده شور نیست براش مهمه کی تو ماشینش میشینه وحاضر نیست بخاطر پول اصولی رو که داره زیرپا بذاره!

طرف دوم فردیه که نه قوانین کشورش و نه قوانین اسنپ رو درمورد پوشش رعایت کرده، و اطلاعات هویتی راننده رو هم بدون اجازه منتشر کرده!

به نظر شما کی باید از کی شکایت کنه؟!

منبع: فارس

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 481271 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟