فاش شدن راز پلید مامور پست تهرانی با بررسی دوربین های مداربسته

 چندی پیش مأموران کلانتری خانی آباد نو درجریان سرقت‌های لوازم داخل خودروی شهروندان قرار گرفتند. به این ترتیب بود که تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه آغاز شد، اما سارق حرفه‌ای کوچکترین سرنخی از خود برجای نمی‌گذاشت.

سرهنگ محمد کالوسی سرکلانتری دهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در این باره گفت:با مشخص شدن این موضوع تحقیقات مأموران آغاز شد واین درحالی بود که هر روز به تعداد افراد مالباخته اضافه می‌شد و این یعنی پای یک سارق حرفه‌ای در این پرونده در میان بود. با توجه به حساسیت ماجرا مأموران کلانتری تحقیقات گسترده تری را در این زمینه آغاز کردند و درجریان همین تحقیقات بود که وقتی مأموران پازل‌های این پرونده را کنار هم گذاشتند متوجه شدند همه سرقت‌های یک ماهه گذشته در منطقه توسط یک نفر انجام شده است.

اولین سرنخ از ماجرای سرقت‌های لوازم داخل خودرو زمانی به دست مأموران رسید که آن‌ها در بازبینی تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته متوجه شدند سارق با یک وانت پیکان سفید رنگ پس از گشت زنی در محله‌ها خودروی موردنظرش را انتخاب و در حالی که جلیقه اداره پست به تن داشت در کم‌ترین زمان ممکن با روش کلاف زنی در خودرو‌ها را باز وپس از سرقت به سرعت از محل متواری می‌شود.

سرهنگ کالوسی گفت:با توجه به این اطلاعات به دست آمده واحتمال اینکه سارق دوباره دست به سرقت از خودرو‌ها خواهد زد گشت زنی‌های مأموران در منطقه بیشتر شد و سرانجام در یکی از اولین روز‌های خردادماه امسال درحالی که سارق حرفه‌ای و هم دستش درحال سرقت از یک خودروی پارک شده بودند به محاصره پلیس درآمدند.

سارقان با دیدن مأمور‌ها پا به فرار گذاشتند، اما فرار یک ساعته آن‌ها پایان خوشی برایشان نداشت و توسط مأموران دستگیر شدند.

گفتگو با متهم

دوسال دیگر، پنجاه ساله می‌شود، زن و فرزند ندارد و اعتیاد چهره اش را در هم کشیده. او همان سارق حرفه‌ای است که بیش از سیصد خودرو را سرقت کرده است.

سیصد فقره سرقت، یعنی شما جزو سارقان خیلی حرفه‌ای هستید. درست است؟

حرفه‌ای؟ کاش در زندگی حرفه‌ای بودم و می‌توانستم شغل عابرو مندی را برای خودم دست و پا کنم شاید درآن صورت مسیر زندگی ام با چیزی که الان می‌بینید فرق داشت.

سابقه داری؟

بله

پس زندان هم رفته ای؟

چهار یا پنج سال زندان بودم

آخرین بار کی از زندان آزاد شدی؟

دوسال پیش

یعنی ۵ سال زندان فایده‌ای برای تو نداشت تا راه زندگی ات را پیدا کنی؟

اعتیاد که داشته باشی هیچ وقت راه زندگی ات را پیدا نمی‌کنی

چندسال است که معتادی؟

خیلی سال است، از اوایل جوانی

چه موادی مصرف می‌کنی؟

شیشه، هرویئن، تریاک. هرچیزی که به دستم بیاید استفاده می‌کنم.

چه شد که معتاد شدی؟ این را به خاطر داری؟

نه، دوستان ناباب، در انتخاب دوست اشتباه کردم و کارم به این جا کشید.

از نحوه سرقت هایت بگو؟

همیشه به سراغ پراید می‌رفتیم.

چرا؟

پراید از امنیت بسیار پایینی دارد، حالافکرش را بکنید دزدگیر هم نداشته باشند. در آن موقع خوراک خوبی برای سارقان است. با دیدن پراید‌هایی که قفل و بست درست و حسابی نداشنند و یا فاقد دزدگیر بودن به آن‌ها نزدیک می‌شدم. با دست هاییم لبه در خودرو، همان قست بالای شیشه را می‌گرفتم و با یک فشار کوچک کافی بود تا در خم شود. سپس در را باز می‌کردم.

بیشتر چه چیز‌هایی سرقت می‌کردی؟

هرچیزی که به دستم می‌آمد برمی داشتم، اما بیشتر باطری خودرو برمی داشتیم.

با اموال سرقت چه کار میکردید؟

هم دستم آن‌ها را آب می‌کرد. او کارش مالخری است.

با او از کجا آشنا شدی؟

مدتی قبل در پاتوقی مشغول مصرف مواد بودیم و از آنجا با هم آشنا شدیم.

در سرقت‌هایی که انجام می‌دادی و تصاویرت توسط دوربین‌های مداربسته ثبت شده است لباس پست به تن داشتی؟

بله

این لباس را از کجا به دست آوردی و چرا از آن در سرقت‌ها استفاده می‌کردی؟

یک بار در حال عبور از یک کوچه بودم که این کار لباس را دیدم. وقتی برای باوراول آن را پوشدیم و دست به سرقت زدم متوجه شدم با توجه به این جلقه هیچ کس به من شک نمی‌کند.

از این همه سرقت چه قدر گیرت آمد؟

هیچی

یعنی حدود سیصد سرقت انجام دادی، اما هیچ پولی به دست نیاوردی؟

چرا پول به دست می‌آوردم، اما همه ان را خرج مواد مخدر می‌شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 480492 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟