2 مرد پلید در مخفیگاه مرزی محاصره شدند

به گزارش رکنا، چندی پیش مرد جوانی به کلانتری مراجعه کرد و از گرفتار شدن در دام زورگیران خشن خبر داد.
این مرد به ماموران گفت: برای رفتن به خانه منتظر تاکسی بودم که پژوی نقره‌ای رنگی که 3 سرنشین مرد داشت، جلوی پایم ایستاد و من که احتمال می‌دادم راننده پژو مسافرکش است، تصمیم به سوار شدن گرفتم.
وی افزود: وقتی خواستم در صندلی عقب سوار شوم، یکی از مسافرها پیاده شد و ادعا کرد کمی جلوتر پیاده می‌شود و من در صندلی عقب و در میان دو مسافر جوان نشستم. دقایقی نگذشته بود که یکی از مسافرها که دستش را دور گردنم انداخت و مرا به زیر صندلی کشاند و مسافر دیگری چاقویش را روی پهلویم گذاشت و خواست تا آرام باشم.
تازه متوجه شدم که در دام زورگیران مسافرنما گرفتار شده‌ام و آنها در همان حالتی که بودم پول‌ها، گوشی موبایل، انگشتر، ساعت و گردنبندم را سرقت کرده و پس از آن در خیابان خلوت رهایم کردند.
بدین ترتیب تیم ویژه‌ای برای ردیابی بانی باند 4 نفره وارد عمل شدند و ماموران در گام نخست و در حالی که طعمه زورگیران شماره پلاک پژو نقره‌ای را به یاد نداشت، آلبوم مجرمان سابقه‌دار را پیش‌روی وی قرار داد و این مرد ادعا کرد که تنها تصویر راننده جوان را به یاد دارد که تصویرش در بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار به دست نیامد.
ماموران در گام بعدی پی بردند که طعمه‌های دیگری در دام این زورگیران گرفتار شده‌اند و بازجویی‌های تخصصی از طعمه‌های این باند کلید زده شد.
در این مرحله ماموران توانستند به کمک طعمه‌ها تصویر یکی از زورگیران را که «محسن» نام دارد، شناسایی کنند.
بدین ترتیب تیم تجسس مخفیگاه محسن را در جنوب پایتخت ردزنی کرد و در این عملیات موفق به دستگیری وی شدند.
محسن در بازجویی‌های نخست خود را بی‌گناه معرفی کرد، اما وقتی از سوی طعمه‌هایش شناسایی شد، لب به اعتراف گشود.
این تبهکار در ادعاهایش گفت: با همدستی 3 تن از بچه‌محل‌های‌مان به عنوان مسافرکش در غرب تهران پرسه می‌زدیم و بعد از شناسایی طعمه‌مان و سوار شدنش اقدام به زورگیری از آنان می‌کردیم.
وی افزود: آخرین بار وقتی با کارت‌های بانکی طعمه‌هایم وقتی از دستگاه عابربانک پول برداشت کردم، چهره‌ام در دوربین مداربسته بانک‌ها ثبت شد و دستگیر شدم، اما این بار تنها پول‌های نقد و وسایل باارزش طعمه‌های‌مان را سرقت می‌کردیم و فکر نمی‌کردم دستگیر شوم.
با اعترافات محسن تیم تجسس سراغ 3 زورگیر دیگر رفتند و در این عملیات موفق به دستگیری «رضا» شده و پی بردند 2 تبهکار دیگر که برادر هستند، با اطلاع از دستگیری رییس باند فراری شده‌اند.
رضا در اعترافاتش گفت: محسن خواست در سرقت‌هایش کمکش کنم تا پول خوبی به دست آورم، به همین خاطر با خودروی پژویم پذیرفتم تا همراهی‌اش کنم.وی افزود: دو روز بود که از محسن بی‌خبر بودم تا اینکه یک ساعت قبل از دستگیری‌ام از «حمید» و «حسین» شنیدم که رییس باند دستگیر شده و تا خواستم خودم را برای فرار آماده کنم، دستگیر شدم.
بدین ترتیب تیم ویژه‌ای برای ردیابی 2 برادر فراری وارد عمل شدند و در نخستین قدم پی بردند آنها به یکی از شهرهای شرقی کشور رفته تا در آنجا خود را پنهان کنند. همین سرنخ کافی بود تا ماموران به یکی از شهرهای شرقی رفته و در تحقیقات پلیسی مشخص شد حمید و حسین در خانه‌ای پنهان زندگی می‌کنند و قصد دارند به صورت پنهانی از مرزهای کشور خارج شوند.
ماموران در عملیاتی غافلگیرانه 2 برادر را که در حال استراحت بودند، در خانه پنهان دستگیر کردند.
حمید، برادر بزرگ‌تر در اعترافاتش گفت: از روز نخست وقتی با برادرم وارد باند محسن شدیم، تصمیم گرفتیم بعد از مدتی به صورت قاچاقی به خارج از کشور برویم تا در آنجا با پول‌های‌مان کاری راه‌اندازی کنیم.
حسین نیز افزود: درسم تمام شده بود و بیکار بودم که به پیشنهاد برادرم وارد این باند شدم و چون تازه‌کار بودم، فکر نمی‌کردم دستگیر شوم.
بنابر این گزارش، تجسس‌ها برای شناسایی دیگر جرایم و طعمه‌های اعضای این باند در دستور کار ماموران قرار گرفته است.
توصیه پلیسی
یک مقام پلیسی در خصوص اینگونه زورگیری‌ها گفت: با وجود اینکه توصیه‌های زیادی مبنی بر سوار شدن مردم بر خودروهای تاکسی کرده‌ایم، باز شاهد اینگونه سرقت‌ها هستیم. وی افزود: تبهکاران از هر روشی برای اجرای نقشه‌های‌شان استفاده می‌کنند و برای اینکه بتوانیم از تله دزدان در امان باشیم، باید چند نکته را رعایت کنیم. همیشه سعی کنیم تنها از خودروهای تاکسی و وسایل نقلیه عمومی استفاده کنیم و اگر خواستیم سوار خودروهای شخصی شویم، ابتدا چهره راننده و شماره پلاک ماشین را به یاد داشته باشیم. در مرحله دوم از سوار شدن بر خودروهای شخصی که مسافران آن مردان و جوانان قوی‌هیکل هستند، خودداری کنیم. این پلیس ادامه داد: در زمان گرفتار شدن در دام زورگیران خونسردی خود را حفظ کنیم و از مقابله این مردان شرور خودداری کنیم، چراکه آن برای رسیدن به اهداف خودشان دست به هر کار بی‌رحمانه‌ای می‌زنند و در این زمان‌ها تنها باید چهره دزدان را به خاطر بسپاریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 480425 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟