سرقت اطلاعات بمب افکن روسیه با استفاده از چای کیسه‌ای!

به گزارش رکنا ، در عملیاتی که بیشتر شبیه رمانهای جاسوسی است تا یک عملیات واقعی اطلاعاتی، سرویس جاسوسی ام آی6 به همراه سازمان سیا و موساد یک عملیات اطلاعاتی علیه روسیه انجام داده‌اند.
به گزارش روزنامه دیلی میل، جاسوسان انگلیسی اسناد محرمانه دفاعی روسیه را از طریق چای کیسه‌ای که در یک بمب افکن سوپر سونیک روسی که مقصد آن ونزوئلا بوده است و توسط خدمه هواپیما مورد استفاده قرار گرفته است به دست آورده اند.
براساس این گزارش، هدف این عملیات دستیابی به اطلاعات محرمانه و مهم درباره جدیدترین ورژن بمب افکن استراتژیک توپولوف TU-160 روسیه بوده است.
اسپوتنیک گزارش داد که غربیها نگران هستند در یک درگیری احتمالی این بمب افکن خارج از دسترسی آنها برای هدف گیری باشد.
این گزارش افزود: بعد از پیدا کردن رابط، عوامل جاسوسی ام آی6 اطلاعات ارزشمندی را درباره نسخه ارتقا یافته این بمب افکن از طریق یک بسته چای کیسه‌ای روسی جابجا کرده‌اند. مشخص نیست که اطلاعات روی یک حافظه الکترونیک ریخته شده است یا اینکه قصد قصد داشتند از روی همان بسته چای اطلاعات را بخوانند.
پس از این عملیات، اطلاعات مورد نظر به سرویس های اطلاعاتی تحویل داده شده است.
دیلی میل به نقل از یک مقام اطلاعاتی گزارش داده است که خدمه روسی پرواز ناخواسته این بسته چای را مورد استفاده قرار داده و به سطل زباله انداخته است اما عوامل اطلاعاتی هنگام سوخت گیری هواپیما در فرودگاهی نزدیکی کاراکاس آن را از میان زباله ها گرفته و در یک هتل در کاراکاس به یک عامل اطلاعاتی سیا تحویل داده است.
درحالیکه هیچ یک از سازمانهای اطلاعاتی درگیر این عملیات این عملیات را تایید نکرده اند اما ادعا شده است که نیروهای هوایی کشورهای غربی از این اطلاعات برای بهتر کردن مهارت های خود برای مقابله با این بمب افکن های روسی استفاده کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 478851 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟