ماجرای زندگی یک هفته‌ای دزدان در خانه‌ای در تبریز چه بود؟‌

به گزارش رکنا ، پلیس آگاهی آذربایجان شرقی باند ۵ نفره سارقان منازل بالای شهر تبریز را متشکل از ۴ مرد و یک زن دستگیر کردند که ارزش اقلام کشف شده از آن‌ها بیش از یک میلیارد ۷۰۰ میلیون تومان بود.
سردارحسین عبدی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگوبا خبرنگاران با اشاره به اینکه این باند در ایام تعطیلات فروردین اقدام ه شناسایی و سرقت از منازل خالی کردند، افزود: این باند به ۲۷ فقره سرقت اعتراف کرده که یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان ارزش این اموال بوده است.
وی گفت: نیروی انتظامی در یک هفته گذشته در استان ۱۷۲ سارق و ۳۱ مالخر دستگیر کرد که اموال قابل توجهی از آن‌ها کشف شد.
فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش ۵ درصدی سرقت از منازل و مغازه‌ها در کنار افزایش سرقت‌های خرد مانند دوچرخه و قطعات خودرو و... ابراز داشت: در دو ماهه سال جاری بیش از ۸۳ درصد سرقت‌هایی که در این استان اتفاق افتاده کشف شده است.
وی گفت: مردم با رعایت توصیه‌های پلیسی و افزایش ضریب ایمنی با نصب تجهیزات ایمنی، از اموال خود مراقبت بیشتری داشته باشند و ما را در ناکام گذاشتن سارقین کمک کنند.
علی‌رغم استفاده از دوربین و حفاظ، سارقان قفل درب اصلی را شکستند و وارد خانه شدند
یکی از مالباختگانی که این باند از منزلشان در خیابان همافر در ولیعصر سرقت کرده، گفت: ما ۱۰ روز در منزل نبودیم که سارقان ۱۸ فروردین وارد منزل شده و همه چیز را بردند و وقتی ۲۵ فروردین به منزل برگشتیم دیدم خانه خالی خالی است!
وی افزود: در منزل، دوربین و حفاظ‌های محکمی در درب و پنجره و بالای دیوار حیاط داشتیم، ولی چون دزدگیر نبود به راحتی قفل در اصلی را شکستند و وارد شدند.
این مالباخته ادامه داد: این سارقان همه چیز را بردند، حتی برنج و روغن و ادویه و لوازم آرایشی و بهداشتی را هم بردند و ۷ روز در منزل ما غذاپختند و خوردند و خوابیدند و به تدریج با تاکسی و وانت و... اثاث منزل را جابجا کردند که فقط ارزش ریالی لوازم ما بیش از ۲۵۰ میلیون تومان بود.
دزدگیر اصلی‌ترین عامل بازداره سرقت و مهم‌تر از دوربین و حفاظ است
سرکرده این باند سارقان هم در پاسخ به اینکه به چه منازلی به عنوان سوژه نگاه می‌کنند، گفت: خانه‌هایی که دزدگیر ندارد، اول نگاه می‌کردیم چراغ‌ها خاموش باشد و قبض برق و آب و تبلیغات هم چند روزی دست نخورده باشد، به عنوان طعمه مد نظر قرار می‌دادیم.
وی در توصیه به مردم برای حفاظت منازلشان در برابر سارقان، افزود: بهترین حفاظت، نصب دزدگیر است. اگر دوربین باشد، دزد در برابر دوربین صورتش را می‌پوشاند و یافن وی سخت است، ولی دزدگیر بسیار موثر است.
این سارق در دام افتاده ماجرای ۷ روز اقامت در منزل سرقتی را یادآور شد و گفت: این چند روزه صاحبخانه در منزل نبود و کسی هم به خانه سر نمی‌زد، همسایگان هم، چون از احوال همدیگر اطلاع نداشتند، به راحتی ۷ روز هم ضمن اقامت، پخت و پز هم داشتیم!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 477719 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟