خبر ویژه / راز مخوف این 5 مرد در هواپیمای بم به تهران چه بود؟ + عکس و جزییات

یک مقام قضایی گفت: قاچاقچیان این بار قصد داشتند از طریق کارتن‌های خرما محموله ۵۰ کیلوگرمی شیشه به ارزش ۴۰ میلیارد ریال را به پایتخت منتقل کنند.

ضیاالدینی دادسرا دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم از انهدام یک باند قاچاق مواد مخدر از نوع صنعتی شیشه در شهرستان بم خبر داد و گفت: قاچاقچیان این بار قصد داشتند از طریق کارتن‌های خرما محموله ۵۰ کیلوگرمی شیشه به ارزش ۴۰ میلیارد ریال را به پایتخت منتقل کنند.

وی اظهار داشت: در این رابطه یکی از سرکردگان قاچاق مواد مخدر به همراه ۴ نفر از پرسنل فرودگاه بم و همچنین دو قاچاقچی دیگر که در پوشش مسافر قصد سوار شدن در پرواز را داشتند بازداشت شدند.

این مقام قضائی در تشریح جزئیات این خبر عنوان کرد: پس از انجام چندین ماه کار منسجم اطلاعاتی از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان کرمان، مشخص شد یک گروه از سوداگران مواد مخدر به صورت سازمان یافته و باندی قصد حمل و جابجائی مواد مخدر از نوع شیشه به صورت عمده از فرودگاه بم و از طریق هوائی به پایتخت را دارند.

دادستان بم گفت: تحقیقات اولیه از متهمان بیانگر این مطلب است که این محموله مواد مخدر شیشه که از نوع بسیار مرغوب است در لابراتور‌ها و آزمایشگاه‌های پیشرفته در کشور افغانستان تولید و قاچاقچیان از طریق مرز‌های شرقی کشور وارد استان کرمان کرده اند.

وی اضافه کرد: ماموران اداره اطلاعات شهرستان بم با اشراف اطلاعاتی کامل برای مدت طولانی باند فوق را تحت تعقیب و مراقبت قرار داده بودند تا اینکه با حصول اطمینان از حمل مواد و انتقال آن‌ها به فرودگاه جهت ارسال به پایتخت، افسران اطلاعاتی وارد عمل شدند.

دادستان بم افزود: طی عملیاتی دقیق و حساب شده پس از بارگیری مواد مخدر در هواپیما که در کارتن‌های خرما جاسازی شده بودند نسبت به کشف و ضبط مواد اقدام و ۷ نفر از مرتکبین و سوداگران در محل دستگیر و طی تحقیقات به عمل آمده از آن‌ها سایر ایادی و شرکای جرم نیز شناسایی و یک نفر که واسطه مرتکبین در ارسال و انتقال مواد بوده در شهرستان کرمان شناسایی و دستگیر شدند.

وی عنوان کرد:سایر اشخاص مرتبط نیز تحت تعقیب قرار گرفته و اقدامات تعقیبی جهت شناسایی و دستگیری آن‌ها در دست اقدام است و محموله کشف شده قریب به میزان ۵۰ کیلوگرم ماده مخدر از نوع (شیشه) می‌باشد.

دادستان بم هشدار داد:با توجه به اینکه سوداگران موادمخدر از طرق مختلف نسبت به حمل و ارسال موادمخدر اقدام می‌کنند پیشگیری از وقوع بزه‌های مشابه در ترمینال‌های مسافربری و باری اعم از زمینی، هوایی و دریایی مستلزم افزایش حساسیت در کنترل اشخاص و محوله‌های باری از طریق واحد‌های انتظامی، حراست و حفاظت یگان‌ها است تا با پایش اطلاعات و همچنین کنترل دقیق مسافرین و محوله‌ها از وقوع چنین بزه‌هایی پیشگیری گردد.

وی تاکید کرد: همچنین مسئولین حراست ادارات و ترمینال‌ها و سایر مراجع ذیمدخل در انجام وظایف مربوط نظارت دقیق تری بر پرسنل زیر مجموعه داشته تا با توجه به تهدیدات بالقوه ناشی از سود کاذب حاصل از مواد مخدر وارد این عرصه نشده و ضمن صیانت از پرسنل زیر مجموعه و پیشگیری از وقوع جرائم، آثار سوء ارتکاب جرائم در جامعه کاهش یابد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 477545 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟