به گفته رئیس شبکه دام‌‌پزشکی مشهد این تخلفات با قیمت گوشت ارتباط مستقیم دارد و از ابتدای سال جاری تاکنون ٩٠هزار کیلوگرم انواع گوشت گاو، گوسفند، مرغ و فرآورده‌های پروتئینی از سوی بازرسان این سازمان کشف شده که از این میزان ١۶‌هزار و ٨٠٠کیلوگرم انواع فرآورده‌های پروتئینی با حکم دستگاه قضائی معدوم شده است.

محمود جوادی‌نژاد بیشترین محموله گوشت در پرونده‌های دو ماه سال جاری را مربوط به گوشت مرغ دانست و گفت که از ابتدای سال ٧۵٠٠‌‌مورد بازرسی از سطح مراکز تولید، توزیع و عرضه گوشت صورت گرفته که به پلمب ٣واحد صنفی در این حوزه منجر شده است.

این تجارت مرگ‌بار گوشت که از سوی سودجویان به منظور ماهیگیری از آب گل‌آلود بازار صورت گرفته بود پای دستگاه قضا را به ٨٩پرونده ارسال شده به دادسرا باز کرد. مطلبی که رئیس شبکه دام‌پزشکی مشهد ضمن بیان آن، به ارجاع ٢١ پرونده ارجاع شده به تعزیرات از مجموع ١١٠ پرونده تشکیل شده در ماه‌های ابتدایی سال ٩٨ خبر داد.

او معتقد است اگر تعداد پرونده‌های ارسال شده به دادسرا و تعزیرات در سال٩٧ ، ۵۵درصد نسبت به سال ٩۶ افزایش داشته به علت ارتقای تعداد اکیپ‌های نظارت و افزایش حساسیت سازمان بر عرضه بهداشتی فرآورده‌های پروتئینی بوده است.

جوادی‌نژاد اشاره‌ای به پرونده گوشت‌های چرخ کرده در مشهد و ترفندهای به کار گرفته شده از سوی برخی فروشندگان به عنوان نمونه‌ای از تخلفات برای ارزان تمام شدن هزینه گوشت داشت و بیشترین مورد تخلف را در حوزه عرضه غیر‌بهداشتی گوشت دانست.

رئیس شبکه دام‌پزشکی مشهد امحاء را سرنوشت تمام محموله‌هایی که بعد از طی مراحل نمونه‌برداری و آزمایش غیر‌قابل مصرف تشخیص داده شوند دانست که در کشتارگاه‌های دام و طیور تحت نظارت به پودر گوشت تبدیل و در صورت مناسب بودن به صنعت طیور وارد می‌شوند. در غیر این صورت خاک مقصد نهایی آن‌هاست.

این مقام مسئول معتقد است که میزان گوشت‌های غیر‌بهداشتی معدوم شده در مقابل حجم تولید و توزیع شده تحت نظارت تیم بهداشتی دام‌پزشکی مشهد بسیار اندک بوده و مردم نباید نگران باشند ازاین‌رو او شاهد بر این قضیه را ٣٧هزار و ٧٠٠ تن گوشت قرمز و ۶١ هزار و ۶٠٠ تن گوشت سفید تولید شده در سال ٩٧ دانست.

جوادی‌نژاد به مردم توصیه کرد تا از مراکز مجاز گوشت خریداری کنند و در صورت بروز مشکل از طریق کانال‌های ارتباطی شبکه دام‌پزشکی مشهد که شامل تلفن گویای ١۵١٢، سامانه پیامکی ٣٠٠٠٠١۵١٢ و شماره تلفن‌های ٣٧٢۵٠٠٢۵ . ٣٧٢۵٠٠٣۵ . ٣٧٢۵٠٠٧۵ سازمان، شکایات و موارد تخلفی مشاهده شده را اطلاع دهند.

رئیس شبکه دام‌پزشکی مشهد موضوع گرانی گوشت به دلیل خروج آلایش‌های آن از استان را بی‌ارتباط دانست و اظهار کرد: در مشهد روزانه بیش از ٣۵٠٠کیلوگرم آلایش تولید می‌شود که براساس استعلام گرفته شده از اتحادیه میزان مصرف آلایش گوشت شهر ٨٠٠ تا هزار کیلوگرم است و تنها مازاد آن برای ارزش ریالی و رونق اقتصاد شهر خارج می‌شود اما در صورت تمایل اتحادیه جلوی خروج آن گرفته و کل آلایش تحویل اتحادیه داده خواهد

شد.

گوشت دامی هیچ تخلفی نداشته است

با توجه به کشفیات ٩٠هزار کیلویی گوشت و فرآورده‌های پروتئینی در مشهد اما رئیس اتحادیه گوشت دامی بیان کرده است که در این حوزه هیچ تخلفی صورت نگرفته است و هر روز بازررسان اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت در حال گشت‌زنی هستند و به شکایات رسیدگی

می‌کند. احمد احدی ترشیزی تأکید کرد که از ابتدای سال تاکنون به جز ٢ تا ٣ مورد که به دلیل پروانه کسب بوده مورد دیگری در این حوزه اتفاق نیفتاده و در همین باره اخطارهای لازم به واحدهای مورد نظر داده شده است.

او شماره تلفن ٣٣۴٢٣٠٢٠ اتحادیه را به مردم معرفی کرد تا در صورت مشاهده تخلف شکایات خود را مطرح کنند و در اسرع وقت بازرس‌های اتحادیه برای رسیدگی به موضوع به محل اعزام شوند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

راحله حسین‌زاده

کدخبر: 476572 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟