کمین کلاهبرداران در ماه رمضان / هشدار پلیس

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتا تهران با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان برخی از افراد شیاد و سود جو با طراحی سایتو تبلیغاتی که متاثر از احساسات مردم است درکانال و گروه های شبکه های اجتماعی(در قالب طرح ایتام و خیرین) اقدام به تشویق وترغیب کاربران به همکاری و شرکت در امورات خیریه و کمک به خانواده های کم بضاعت ، اقدام به جمع آوری نذورات و کمک های نقدی شهروندان می کنند.

وی افزود: افراد با سوء استفاده از نام موسسه‌های خیریه و کمک به خانواده های نیازمند و بی‌سرپرست از طریق صفحات شخصی خود در شبکه های اجتماعی و درج تبلیغات در سایتها با معرفی خود بعنوان عضوی از موسسه خیریه اقدام به فریب می کنند و درخواست کمک مالی کرده و مردم هم اقدام به واریز کمک های نقدی به این افراد می کنند.

سرهنگ کاظمی عنوان کرد: برای کمک به نیازمندان از طریق موسسات شناخته شده و معتبر اقدام به واریز پول کنید و در دام این فریبکاران گرفتار نشوید.

رییس پلیس فتا تهران گفت: از دیگر جرایم شایع ، هدایت کاربران به صفحات جعلی بانک است که در این مورد مجرم ابتدا در کانال و گروه های اجتماعی با تبلیغات گمراه کننده کاربران و افراد خیر را برای واریز پول به درگاه‌های بانکی اما جعلی هدایت کرده و پس از وارد کردن اطلاعات بانکی توسط فرد خیر در این صفحه ، مجرم در قدم بعدی با دسترسی به حساب اقدام به سرقت موجودی آن می‌کند.

رئیس فتا در پایان گفت:هیچگاه به کانال ها وگروه‌هایی که درشبکه های اجتماعی برای کمک مالی به موسسه های خیریه و مراکز نیازمند اقدام به تبلیغ و فعالیت دارند اعتماد و اطمینان نکنید و فقط از طریق درگاه‌هایی که موسسه ها و مراکز معتبر برای کمک ارائه کرده‌اند اقدام به واریز پول می کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 474338 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟