اعدام برای یک کانادایی در چین+عکس

به گزارش گروه ترجمه رکنا،در ادامه تنش‌ها بین چین و کانادا بر سر دستگیری مدیر ارشد یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های چینی، دادگاهی در چین یک تبعه کانادایی را به اتهام دست داشتن در تولید و قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم کرد.

کانادا ۱۵ آذرماه 1397 به درخواست آمریکا، منگ وانژو دختر بنیانگذار شرکت هواوی و مدیر ارشد مالی این شرکت را دستگیر کرد. از آن زمان مقام‌های آمریکایی خواستار استرداد منگ وانژو هستند تا به گفته آنها به اتهام او درباره نقض تحریم‌ها علیه ایران رسیدگی شود.

چین در واکنش به دستگیری منگ وانژو، به کانادا و آمریکا درباره تبعات این اقدام هشدارهای جدی داده، خواستار آزادی این تبعه چینی شده‌ و اتهام‌های وارد شده به او را رد کرده است.

اکنون، امروز سه‌شنبه، پایگاه گلوبال تایمز چین در خبری فوری گزارش داده که دادگاهی در این کشور، یک کانادایی را به دلیل دست داشتن در قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم کرده است.

در خبری که این رسانه منتشر کرده، آمده است: دادگاه شهر جیانگمن استان گوآندونگ، صبح سه‌شنبه (امروز) یک کانادایی و یک چینی قاچاقچی مواد مخدر را به دلیل تولید و توزیع شیشه به مقدار بیش از ۶۳63 کیلوگرم به اعدام محکوم کرد.

این رسانه چینی به جزئیات بیشتری درباره هویت محکومان به اعدام منتشر نکرده است.

صدور حکم اعدام برای این تبعه کانادایی در حالی انجام شده که به دنبال تنش‌ها بین پکن و اتاوا بر سر دستگیری مدیر ارشد هواوی، در چند ماه اخیر حداقل سه مورد دستگیری اتباع کانادایی در چین به اتهام‌هایی از قبیل نقض امنیت ملی انجام شده و به تنش‌های بین دو کشور دامن زده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 473068 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟