سرهنگ احمد نجفی در توضیح این خبر گفت: در تاریخ هفتم آبان ماه 96 پرونده‌ای تحت عنوان موبایل قاپی از کلانتری 117 جوادیه جهت رسیدگی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی واصل شد.
اظهارات شاکی:
مالباخته پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: ساعت 12:30 مورخه 07 / 08 / 1396 در خیابان فدائیان اسلام در حال صحبت با تلفن همراه ام ( سامسونگ j5 ) بودم که ناگهان گوشی تلفن همراهم توسط دو نفر راکب و سرنشین یک دستگاه موتورسوار بسرقت رفت.
با توجه به وقوعات مشابه، پرونده جهت رسیدگی تخصصی به اداره 18 پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع و شناسایی و دستگیری سارقین در دستور کار کاراگاهان این اداره قرار گرفت. 
طی اقدامات پلیسی در تاریخ 12 / 08 /1396 کارآگاهان موفق به شناسایی فردی به نام جمشید شدند که گوشی مالباخته در اختیار وی قرار داشت که طی هماهنگی با بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران، جمشید در مخفیگاه خود واقع در محدوده هرندی دستگیر شد. 
جمشید در همان تحقیقات اولیه به مسروقه بودن گوشی تلفن همراه اعتراف کرد و عنوان داشت سرقت‌ها را به همراه 5 نفر دیگر از همدستانش انجام داده است که با شناسایی دیگر اعضای گروه و محل تردد آنها در قهوهخانه‌ای در محدوده شوش، هر 5 نفر آنها دستگیر شدند.
اعضای این گروه از سارقین گوشی قاپ در همان تحقیقات اولیه به بیش از 100 فقره سرقت گوشی تلفن همراه اعتراف کرده و عنوان داشتند در مناطق مرکزی و جنوب شهر تهران اقدام به سرقت به شیوه موبایل قاپی می‌کردند و گوشی‌های مسروقه را به شخصی بنام حمید. ک در محدوده بازار مولوی می‌فروختند. 
در ادامه رسیدگی به پرونده و جمع بندی پرونده‌های مشابه سرقت، کارآگاهان اداره هجدهم تاکنون موفق به شناسایی بیش از 140 نفر از شکات و مالباختگان شدند و این تعداد از شکات پس از حضور در اداره هجدهم پلیس آگاهی، صراحتا متهمین را بعنوان سارقین گوشی‌های تلفن همراه خود شناسایی کردند 
دستگیری مالخر گوشیهای مسروقه:
در ادامه رسیدگی به پرونده و با بهره گیری از اعترافات بدست آمده از متهمین مبنی بر فروش گوشی‌های مسروقه به شخصی بنام حمید. ک، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت که با تلاشهای بی‌وقفه و اقدامات پلیسی، محل تردد حمید در محدوده بازار مولوی شناسایی و سرانجام او نیز در آخرین روز فرودین ماه سال‌جاری دستگیر شد. 
در زمان دستگیری حمید. ک، تعداد 14 دستگاه تلفن همراه مسروقه و همچنین مبلغ 12 میلیون تومان از متهم کشف شد که متهم در زمان دستگیری اقدام به پیشنهاد رشوه مبلغ مکشوفه می‌کند اما کارآگاهان ضمن تنظیم صورتجلسه‌ای در این خصوص، متهم به اداره هجدهم پلیس آگاهی منتقل می‌گردد.
تحقیقات از حمید. ک:
در تحقیقات صورت گرفته، حمید ضمن اعتراف به خرید گوشی‌های مسروقه از سارقین به بیش از 200 فقره خرید اموال مسروقه اعتراف کرد و عنوان داشت که گوشی‌های مسروقه را به مبلغ بسیار ناچیزی از سارقین خریداری کرده است. 
سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، معاون مبارزه با جرائم سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ: با اعلام این خبر گفت، با توجه به اعترافات صریح متهم به خرید گوشی‌های مسروقه از سارقین شهر تهران، متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و دستگیری دیگر سارقین و خریداران گوشی‌های تلفن همراه مسروقه در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است؛ همچنین سارقین گوشی قاپ نیز با قرار قانونی جهت شناسایی دیگر شکات و جریام ارتکابی کماکان در اختیار این اداره قرار دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 472591 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟