دو دستگاه سولاریوم قاچاق در کرج کشف شد

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: مأموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا در پی رصد انبارها و دپوهای کالاها دو دستگاه سولاریوم قاچاق را در یک انبار در کرج کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز افزود: ارزش ریالی این دستگاه های کشف شده بیش از 700 میلیون ریال برآورد شده و یک نفر نیز در این زمینه دستگیر شده است.

سرهنگ نادربیگی عنوان کرد: باتوجه به اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام خدمات سولاریوم را به علت عوارض حاد پزشکی غیرمجاز اعلام کرده و تاکنون هیچگونه مجوزی در خصوص واردات دستگاه های سولاریوم صادر نشده، ورود و استفاده از آن در مراکز مختلف ممنوع است.

وی مطرح کرد: قانون گذار دخالت در امور پزشکی را در زمره جرائم کیفری قرار داده و با توجه به قاچاق بودن دستگاه ها و همچنین دخالت در امور پزشکی در برخورد با انجام این گونه خدمات، بلافاصله محل انبار مورد نظر پلمپ شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز اظهار کرد: تأمین، نگهداری، عرضه، مصرف و کاربری این اقلام با توجه به مفاد تبصره دو ماده قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی، جرم است و متخلفین در این حوزه به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

گفتنی است سولاریوم دستگاهی برای برنزه ‌کردن پوست بوده که چند سالی است وارد کشور شده و در سالن‌های زیبایی و استخر‌ها استفاده می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 472573 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟