شناسایی پسر ۱۶ ساله‌ای که از حساب شهروندان پول برمی‌داشت

رکنا : عباسعلی محمدیان گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده شکایت به پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان ساوجبلاغ مبنی بر برداشت غیر مجاز ۲۰ میلیون ریال از حسابش، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: بلافاصله حساب مذکور مسدود و با اقدامات شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا محل سکونت فرد مورد نظر که یک جوان ۱۶ ساله بود در شرق استان تهران، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

سردار محمدیان تصریح کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا در بازجویی‌های مأموران به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از ۱۰ نفر از شهروندان اعتراف کرد و در خصوص شیوه و شگرد کلاهبرداری‌ها اذعان داشت که با طراحی اپلیکیشن‌های تبلیغاتی جعلی که قابلیت ارائه خدمات بانکی را دارد، اقدام به برداشت ۲۰۰ میلیون ریال از حساب کاربران کرده است.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان این که بسیاری از اپلیکیشن‌ها از نام و ظاهر برنامه‌های معروف برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند و خیلی از کاربران قبل از نصب برنامه‌ها توجه چندانی به جزئیات برنامه ندارند، گفت: یکی از مهمترین اهداف طراحان این برنامه‌ها، سرقت اطلاعات خصوصی و مهم کاربران است که شهروندان باید در این خصوص هوشیار بوده و به توصیه‌های پلیسی توجه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 471786 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟