سرهنگ جوشن سهرابی بیان کرد: با اجرای طرح مهار و کنترل سارقان توسط کاراگاهان پلیس آگاهی استان، شناسایی و دستگیری یک باند حرفه‌ای سارقان طلاجات منزل در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به مشکوک شدن پلیس به خودرویی در شهر بوشهر ، افزود: پس از بررسی و استعلامات لازم، بامداد امروز خودرویی که مورد ظن پلیس واقع شده بود، در شهر دیلم به همراه ۵ سرنشین متوقف شد.

این مقام انتظامی عنوان کرد: افراد دستگیر شده همگی غیر بومی هستند که با استفاده از پلاک سرقتی اقدام به سرقت طلاجات منزل می‌کردند و مقادیری طلای مسروقه نیز از خودرو آن‌ها کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی از این سارقان ادامه دارد، بیان کرد: برابر بررسی‌های انجام شده، یکی از دلایل افزایش سرقت طلاجات منزل به وسیله سارقان غیر بومی کم توجهی شهروندان به توصیه‌های ایمنی، نگهداری طلاجات در منزل و رها کردن منزل بدون حفاظ و نگهبان است.

وی تصریح کرد: شهروندان طلاجات خود را به صندوق امانات بانک بسپارند یا در منزل در محلی مطمئن نگه دارند و در صورت ترک منزل، تنها به قفل کردن درب خروجی اکتفا نکرده، بلکه تمامی درب‌های داخلی ساختمان اعم از درب پشت بام، اتاق ها، آشپزخانه، حمام، حیاط خلوت و... را قفل کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 471583 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟