رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان گفت: یک پسر جوان با سوء استفاده از اطلاعات کارت بانکی و فعال کردن رمز اینترنتی، اقدام به برداشت غیرمجاز ۱۵۰ میلیون ریال از حساب خاله اش کرد.فیروز سرخوش نهاد، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان اظهار داشت: بانویی با مراجعه به پلیس فتا خبر از برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اش می‌دهد.

وی اضافه کرد: با انجام یکسری تحقیقات مشخص شد که این برداشت‌ها اینترنتی و خرید از طریق فضای مجازی تلگرام صورت گرفته است.

رییس پلیس فتا همدان ادامه داد: ماموران با بررسی گردش مالی، متهم را شناسایی و دستگیر کردند که در مواجه با شاکیه مشخص شد متهم خواهر زاده وی است.

سرهنگ سرخوش نهاد بیان کرد: شاکیه کارت عابر بانک خود را در اختیار خواهرش قرار داده و فرزند خواهرش نیز در یک فرصت با ثبت اطلاعات کارت، اقدام به فعال کردن رمز اینترنتی آن کرد.

وی از شهروندان خواست کارت و رمز آن را در اختیار هیچ فردی قرار ندهند و در صورت مجبور شدن به افشای رمز در اولین فرصت نسبت به تغییر آن و تعیین رمز جدید اقدام کنند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: همچنین از انتخاب شماره شناسنامه، سال تولد و دیگر اعداد که به آسانی در دسترس دیگران قرار می‌گیرد به عنوان رمز و نوشتن و قرار دادن رمز در کنار کارت عابر بانک پرهیز کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 471257 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟