مأموران که برای کنترل تحرک مجرمان در اطراف حرم مطهر و دیگر نقاط شهر به صورت آماده باش درآمده‌اند، برای بررسی موضوع این فرد را متوقف کردند.

مرد جوان با دیدن مأموران هول شده بود و نمی‌توانست به درستی پاسخ آن‌ها را بدهد. مأموران نیز با گشودن پارچه ملحفه‌ای با یک جعبه دریل، یک جعبه سیم‌چین و دستگاه جوش مواجه شدند.

فرد حامل این وسایل نتوانست جواب درستی درباره علت انتقال بدهد، از این‌ رو مأموران که به سرقتی بودن کالاها مشکوک شده بودند، این فرد را به کلانتری شهید نواب‌صفوی منتقل کردند.

در بازرسی بدنی از این فرد یک پایپ (وسیله استعمال موادمخدر صنعتی) نیز کشف شد که مشخص شد این فرد به موادمخدر اعتیاد دارد. بررسی سوابق این فرد از سوی مأموران کلانتری نواب‌صفوی نشان داد که او یکی از متهمان سابقه‌دار مشهد است و این احتمال که او وسایل را از جایی ربوده باشد قوت گرفت.

با دستور سرهنگ اکبر آقابیگی، فرمانده انتظامی مشهد بازجویی‌های تخصصی از این متهم آغاز شد و او که نمی‌توانست به هیچ عنوان حرکت خود را توجیه کند، ناچار به بیان حقیقت روی آورد و اعلام کرد که این وسایل را از یک ساختمان در همان منطقه ربوده است.

بررسی اظهارات متهم زمانی اثبات شد که فردی در تماس با پلیس‌١١٠ ربوده شدن این وسایل را گزارش کرد.

پیدا شدن یک شاکی دیگر

در ‌زمان رسیدگی به پرونده این متهم در کلانتری و رسیدگی به اتهامش، مردی جوان وارد کلانتری شد تا از سرقت گوشی تلفن همراهش شکایت کند. او به مأموران گفت که اهل لرستان است و چند روز پیش برای زیارت وارد مشهد شده است.

این فرد ادامه داد:« برای اقامت در یک مهمان‌پذیر سکونت داشتم که یک از خدا‌بی‌خبر گوشی گران قیمتم را دزدید.» مرد جوان در حال صحبت با افسران کلانتری بود که ناگهان چشمش به سارق ملحفه به دست افتاد.

مرد جوان چند لحظه به این مرد نگاه کرد و توانست او را شناسایی کند. مالباخته اعلام کرد: «‌زمانی که در مسافرخانه بودم، این مرد هم همانجا اتاقی کرایه کرده بود و من هم چندباری او را در آنجا دیده بودم.»

مأموران با شنیدن اظهارات جوان لرستانی، به دست داشتن متهم در این سرقت نیز مشکوک شدند و تحقیقات دوباره از متهم آغاز شد. متهم بدون اینکه بداند موضوع از چه قرار است اعلام کرد که شب‌ها در یک مسافرخانه می‌خوابد، از قضا این مسافرخانه همان‌ مکانی بود که جوان مسافر هم در آن اقامت داشت.

با مشخص شدن این موضوع، متهم که دیگر راهی برای فرار از حقیقت نداشت اعتراف کرد که گوشی تلفن همراه مسافر لرستانی را ربوده و درون یک کیسه شن که گوشه سرویس بهداشتی مسافرخانه قرار دارد مخفی کرده است. با حضور مأموران در مسافرخانه گوشی سرقتی کشف شد.

تحقیقات از این متهم برای دیگر سرقت‌های احتمالی ادامه دارد.دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سهیل دیبا

کدخبر: 465254 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟