دستگیری 280  اراذل و اوباش در تهران +فیلم
حجم ویدیو: 47.85M | مدت زمان ویدیو: 00:07:41

به گزارش رکنا، سردار حسین رحیمی در ششمین مرحله طرح برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس آخرین ماه سال ۹۷ اظهار داشت: ۸۵ محله و ۲۹۷ قهوه خانه سفره خانه و محل های تفریحی و باشگاه‌های بدنسازی سازی پاکسازی شدند.

وی گفت :در جریان این طرح حدود ۲۸۰ نفر دستگیر شدندکه ۸۹ نفر آنها از ارذل اوباش و ۱۵۳ نفر مزاحمان نوامیس بودند که با شکایات مکرر مردم پرونده داشتند توسط پلیس امنیت دستگیر شدند.

رخیمی گفت: ۱۰ میلیون مواد محترقه دست ساز و مخاطره آمیز کشف شده که فقط در یک فقره دو تن از یک انبار کشف شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به اینکه ما در آستانه چهارشنبه آخر سال قرار داریم در این طرح با رویکرد برخورد با افرادی که اقدام به توزیع مواد محترقه آسیب زا غیر مجاز و غیر استاندارد می‌کردند به اجرا درآمده است.

رئیس پلیس تهران گفت: در مجموع از اراذل اوباش و افراد شروری که در این مرحله دستگیر شدن تعداد ۹ قبضه اسلحه جنگی ، ۶۰ قبضه اسلحه سلاح سرد، ۱۰۷ فشنگ جنگی و شکاری و مقادیر دیگری از اقلام ضد فرهنگی و مشکلات کشف شده است.

وی با بیان اینکه هفت دستگاه خودرو از این افراد توقیف شده است اضافه کرد: ۷۰ دستگاه موتورسیکلت که به عنوان وسیله جرم این افراد از آنها استفاده می کردند توقیف شده است که یک دستگاه از این موتورسیکلت‌ها مسروقه است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه در حال نزدیک شدن به چهارشنبه پایان سال هستیم اضافه کرد :پلیس تمهیدات ویژه‌ای را در خصوص آخرین چهارشنبه سال اتخاذ کرده است که تمام عوامل نیروی انتظامی در تهران بزرگ آماده باش هستند.

سردار رحیمی گفت: نیروی انتظامی با همه افرادی که اقدام به توزیع و فروش مواد محترقه غیر استاندارد و پر خطر می‌کنند به شدت برخورد می‌کند این ماموریتی است که به هر سه پلیس آگاهی پلیس پیشگیری و پلیس امنیت داده شده است تا اقدام کنند. همین جا اعلام می‌کنم افرادی که در چهارشنبه آخر سال با وسیله نقلیه اقدام به کار های مخرب و اوباش گرانه دست بزنند مثل سنوات قبل خودروی این افراد تا پایان ایام تعطیلات نوروز توقیف خواهد بود.

رئیس پلیس تهران گفت: اصنافی که اقدام به فروش مواد محترقه غیر استاندارد و خطرساز بکنند نیز پلمپ می شوند.

وی با بیان اینکه پلیس با افرادی که اقدام به برهم زدن آرامش مردم و برهم زدن آرامش پارک ها همچنین عربده کشی و گردن کلفتی بکنند با سرپنجه قدرتمندانه پلیس و با قاطعیت آنها برخورد می‌شود اضافه کرد: برقراری امنیت حتی در دور افتاده ترین نقاط تهران جزئ برنامه های پلیس است و ما با اشراف اطلاعاتو پیگیری هایی که انجام میدهیم اجازه نمی‌دهیم امنیت مردم به مخاطره بیافتد.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه با نزدیک شدن به ایام پایانی سال مراجعه مردم به بازارها نیز زیاد می شود اضافه کرد: ۲۱۱ مرکز عمده خرید و فروش در سطح شهر تهران تحت پوشش قرار گرفته است و در کنار این بازارهای بزرگی مثل بازار بزرگ در تهران وجود دارد که روزانه حدود ۲ میلیون تردد در این محدوده انجام می شود که این منطقه نیز به ویژه به صورت نامحسوس توسط پلیس تحت کنترل قرار گرفته است.

رحیمی گفت: طرح نوروزی پلیس عملاً از بیست و سوم بهمن ماه آغاز شده است و تا بیست و نهم اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت ضمن اینکه در کنار این طرح ها طرح های ترافیکی نیز از ساعت ۳ بعد از ظهر تا ساعت ۱۰ شب به مرحله اجرا در خواهد آمد که مردم بتوانند با آرامش خاطر به خریدهای نوروزی خود برسند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 462511 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟