به گزارش گروه حوادث رکنا، رسیدگی به این پرونده  از یکسال پیش با ناپدید شدن یک پسر بنگلادشی که در ایران دانشجو بود در دستور کار پلیس قرار گرفت. دوستان وی با شکایتی اعلام کردند او  خوابگاه را ترک کرده و بازنگشته است.

پلیس با تحقیقات تکمیلی و تماس با خانواده این پسر دریافت وی ربوده شده است. به این ترتیب  20 متهم در این رابطه بازداشت شدند ولی روشن شد 7نفر که پنج نفر از آنها بنگلادشی و دو نفر ایرانی بودند در این ماجرا دست داشته اند.

با آزادی پسر بنگلادشی از دست آدم رباها وی گفت: در قم درس می‌خواندم و از زندگی در ایران راضی بودم. یکی از دوستان بنگلادشی ام از من خواست که به تهران بروم. او می دانست پدر ثروتمندی دارم. به همین خاطر نقشه ربودن مرا کشید و با دوستانش  و مرد ایرانی مرا ربودند و در ازای آزادی ام از خانواده ام پول خواستند.

با شکایت پسر دانشجو هفت متهم در شعبه ۱۲پنجم  دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستادند.

در این جلسه وکیل شاکی گفت: موکلم بعد از آزادی از دست گروگان‌گیرها وضعیت روحی خوبی نداشت به همین خاطر ایران را ترک کرد ولی از آدم رباها شکایت دارد و برایشان اشد مجازات خواسته است.

سپس متهم ردیف اول که ایرانی است در جایگاه ویژه ایستاد گفت: ما قصد آدم ربایی نداشتیم. شاکی خودش قاچاق بر آدم بود و با آوردن بنگلادشی ها به صورت غیر قانونی به ایران،‌ کسب و کاری برای خودش درست کرده بود. یکی از هم جرمانم که بنگلادشی است و با من رابطه دوستانه داشت سراغم آمد و گفت یک پسر بنگلادشی در عوض آوردن برادرش به ایران از او پول میلیونی گرفته و  چون برادرش از آمدن به ایران منصرف شده پول را به او پس نداده است.او از من خواست تا کمک کنم پولش را پس بگیرد.

وی ادامه داد: چند روز بعد فهمیدم دانشجوی بنگلادشی در عوض آوردن هم وطنانش به ایران از هر کدام از آنها 20 میلیون تومان پول می گرفته است. من قبول کردم تا به دوستم کمک کنم. ما در میدان افسریه با دانشجوی بنگلادشی قرار گذاشتیم و او را به خانه ای در خاوران  بردیم. ما با او صحبت کردیم تا پول را پس بدهد ولی فقط 500 هزار تومان پول به ما داد. ما او را کتک نزدیم و شکنجه نکردیم.

سپس وکیل مدافع پسر دانشجو بار دیگر در جایگاه ایستاد و گفت: متهمان از پدر موکلم 200 میلیون تومان پول خواسته بودند. آنها موکلم را کتک زده و موجب فلج شدن دست او شده اند.

با پایان اظهارات وکیل شاکی ادامه جلسه برای دفاع سایر متهمان به بعد موکول شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 458638 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟