به گزارش رکنا، سرهنگ حسین حسین زاده در تشریح این خبر بیان داشت : در پی چندین فقره سرقت و زورگیری به شیوه مشابه در منطقه کیانشهر و همچنین محلات اطراف ، اجرای طرح مهار جهت شناسایی و دستگیری سارقین در دستور کار کلانتری 158 کیانشهر قرار گرفت و گشت های کلانتری به صورت محسوس و نامحسوس در نقاط آلوده محدوده فعال شدند .

سرانجام در ساعت 21:00 پانزدهم بهمن ماه سال جاری ، ماموران کلانتری در حین گشت زنی متوجه تعقیب و گریز یک خودروی شخصی 206 با دو موتورسیکلت ( هر کدام با دو سرنشین جوان ) شدند . با مشاهده صحنه تعقیب و گریز و اطلاع از هویت سرنشیان موتورسوار به عنوان سارقان زورگیر ، مأموران کلانتری به تعقیب سرنشیان یکی از موتورها پرداخته و پس از گذشت ده دقیقه تعقیب و گریز نهایتا موفق به دستگیری هر دو سرنشین آن شدند .

با دستگیری و انتقال دو جوان موتورسوار به عنوان سارقین زورگیر ، راننده خودرو شخصی 206 نیز در کلانتری حاضر شد و ضمن شناسایی دو متهم دستگیر شده عنوان کرد که این دو متهم به همراه همدستان خود اقدام به سرقت از مغازه ساندویچ فروشی وی کردند .

صاحب مغازه ساندویچ فروشی در اظهاراتش به مأموران گفت : متهمان به بهانه ی خرید ساندویچ وارد مغازه شده و در حالیکه دو نفر از آنها بیرون از مغازه ایستاده و مراقب اطراف بودند ، دو نفر دیگر وارد مغازه شده و با تهدید قمه و همزمان بهم ریختن مغازه ، بنده را تهدید کرده و اقدام به سرقت پول نقد داخل مغازه به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان پول ، ساعت مچی و ... کرده و پس از آن از محل فرار کردند . سارقان با موتورسیکلت از محل فرار کردند که در همین زمان خواهرزاده ام با ماشین در محل حاضر شد که با اطلاع از موضوع سرقت ، با خودرو شخصی وی به تعقیب آنها پرداختیم که خوشبختانه دو نفر از آنها توسط گشت کلانتری دستگیر شدند .

با آغاز تحقیقات ، متهمان صراحتا به زورگیری از مغازه ساندویچ فروشی و همچنین انجام سرقت های مشابه در منطقه کیانشهر ، شهرک بروجردی و شهرک های اطراف اعتراف کرده و دو همدست خود را نیز معرفی کردند ؛ بلافاصله مأموران کلانتری با مراجعه به محل سکونت دو متهم متواری شده از صحنه ی تعقیب و گریز ، آنها را که قصد متواری شدن داشتند دستگیر و به کلانتری منتقل کردند .

با کشف قسمتی از اموال مسروقه در مخفیگاه متهمان و در ادامه شناسایی تعدادی از مالباختگان ، مأموران اطلاع پیدا کردند که متهمان در صورت مقاومت مالباختگان ، آنها را با ضربات سنگ مورد ضرب و شتم قرار می دادند ؛ همزمان با اظهارات مشابه تعدادی از مالباختگان مبنی بر ضرب و شتم قرار گرفتن با ضربات سنگ ، مأموران در زمان دستگیری دو متهم در تعقیب و گریز و در بازرسی بدنی از آنها چندین قلوه سنگ پیدا کرده بودند که برابر اظهارات مالباختگان مشخص شد از سنگ ها جهت ضرب و جرح مالباختگان استفاده شده است .

سرهنگ حسین حسین زاده ، رئیس کلانتری 158 کیانشهر ، با اعلام این خبر گفت : متهمان پرونده که اعتیاد به مصرف موادمخدر از نوع "گل" دارند صراحتا به بیش از 50 فقره سرقت و زورگیری به این شیوه و شگرد در طول سه ماه گذشته اعتراف کردند که با تشکیل پرونده مقدماتی زورگیری ، متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 457793 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟