عاملان ترورامام جماعت مهابادی از قاضی صلواتی شکایت کردند / آنها اعدام نمی شوند

به گزارش رکنا، سید محمود علیزاده طباطبایی روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: متهمان این پرونده پیشتر به اتهام ترور امام جماعت مسجد خلفای راشدین مهاباد در شعبه 28 دادگاه انقلاب محاکمه و به اعدام محکوم شدند اما حکم صادره در شعبه 41 دیوان عالی کشور به ریاست قاضی رازینی نقض شد.

این وکیل دادگستری افزود: سال 95 پرونده برای رسیدگی در شعبه هم عرض به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارجاع شد اما از آن زمان تا کنون، دادگاه نسبت به برگزاری جلسه رسیدگی اقدام نکرده است.

علیزاده طباطبایی اضافه کرد: موکلانم مدعی هستند که قاضی صلواتی آنها را خواسته و گفته تا زمانی که وکیل خود را تغییر ندهید، دادگاه را برگزار نمی کنم.

ماموستا «عبدالرحیم تینا» امام جماعت مسجد خلفای راشدین مهاباد هفتم مهر سال 1387 ترور شد.

گفته می شود گروه های سلفی و وابسته به وهابیون، ملا تینا را ترور کردند.

با توجه به اینکه در این حادثه یک سرباز نیز جان خود را از دست داده بود، شعبه 15 دادگاه انقلاب برای سه نفر از متهمان، قرار عدم صلاحیت رسیدگی صادر و رسیدگی به پرونده را در صلاحیت دادگاه کیفری استان آذربایجان غربی دانست.

پرونده این افراد در دادگاه کیفری یک استان آذربایجان غربی بررسی و دادگاه پس از محاکمه، یکی از متهمان را به اتهام قتل عمد سرباز نیروی انتظامی به قصاص و دو نفر دیگر را به 10 سال حبس محکوم کرد که البته به این حکم اعتراض شده است.

این پرونده هفت متهم دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 455542 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟