حیوان‌آزار تهرانی را می شناسید ؟ / او بلای بدی سر گربه ها می آورد +عکس

به گزارش رکنا، این فیلم که توسط دوربین مداربسته ضبط شده گربه‌ای نگون‌بخت را به تصویر می‌کشد که روی سقف یکی از مغازه‌های خیابان افسریه تهران پناه گرفته اما توسط یکی از اهالی منطقه از سقف به پایین پرتاب می‌شود و سپس در حالی که ظاهرا دچار شوک عصبی شده با ضربات میله توسط متهم مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد. متهمی که حالا از سوی یگان حفاظت محیط زیست استان تهران شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده است.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور درباره حیوان‌آزاری در افسریه تهران گفت: با پیگیری ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان تهران، متهم شناسایی وبه مراجع قضایی معرفی شد.

وی با ابراز تاسف از تکرار موارد حیوان‌آزاری که به جریحه‌دار شدن احساسات عمومی منجر می‌شود گفت: حیوان‌آزاری حاصل مشکلات روانی است و در سراسر جهان به عنوان یک ناهنجاری اجتماعی شناخته می‌شود. آنچه اهمیت دارد، برخورد بازدارنده با مرتکبان حیوان‌آزاری است که از تکرار این قبیل اقدامات جلوگیری خواهد کرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در پایان از مردم خواست در صورت مواجهه با موارد حیوان‌آزاری، مراتب را به شماره 1545 گزارش کنند.

این در حالی است که علی‌رغم پیگیری‌های فعالان حقوق حیوانات، قانون منع حیوان‌آزاری در کشورمان هنوز به تصویب نرسیده تا دست مراجع قضایی را برای برخوردی بازدارنده با عاملان حیوان‌آزاری باز بگذارد. لایحه‌ای که به منظور حمایت از حیوانات در سال 94، از سوی سازمان حفاظت محیط زیست تدوین شد و با همه نواقصش امیدی برای مهار حیوان‌آزاری به شمار می‌رفت، هم پس از پیچ‌وخم‌های فراوان چند ماهی‌ است که به مجلس رسیده و مشخص نیست تا زمانی که به صدور مجازات‌هایی بازدارنده برای حیوان‌آزاران منجر شود، حیوان‌آزاری در کشورمان چند قربانی دیگر به جا خواهد گذاشت.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 454227 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟