با شروع تحقیقات این پرونده، مأموران ابتدا به رصد میدانی محدوده‌های وقوع جرم پرداختند که طی بررسی اظهارات یکی از شکات مشخص شد متهم اصلی پس از سرقت کارت عابر‌بانک مال‌باخته به خرید ٣٠میلیون تومان طلا و جواهر از یک طلافروشی در مشهد اقدام کرده است.
با به دست آمدن این اطلاعات و ثبت آخرین تراکنش مالی از حساب بانکی شاکی، مأموران به سراغ طلافروشی‌ای رفتند که متهم با کارت بانکی مسروقه از آن مقداری طلا خریداری کرده بود. استخراج تصاویر دوربین‌های مداربسته این واحد صنفی سرنخ‌هایی پیش پای پلیس قرار داد حاکی از اینکه آن‌ها با زنی جوان مواجه هستند.
ورود بانوان پلیس به پرونده
شناسایی سارق اصلی که یک زن بود، پای بانوان پلیس را به میان کشید و ادامه تحقیقات بر عهده مأموران دایره تجسس کلانتری بانوان مشهد قرار گرفت. بانوان پلیس با در دست گرفتن تحقیقات این پرونده در همان ابتدا با استفاده از مستندات و شواهد موجود چهره‌ای فرضی از سارق ترسیم کردند و در اختیار دیگر نیروهای گشتی قرار دادند.
تیم رسیدگی‌کننده در قدم بعدی خود تصاویر گرفته شده از متهم در مناطق مختلف شهر مشهد را کنار یکدیگر قرار دادند و همین امر موجب شد تا موفق به ردزنی این سارق حرفه‌ای در محدوده منطقه خواجه‌ربیع مشهد شوند.
شناسایی محدوده تردد متهم که از مجرمان سابقه‌دار است، پلیس را در یک قدمی او قرار داد. رصد میدانی منطقه خواجه‌ربیع از سوی بانوان پلیس ادامه داشت تا اینکه ضابطان قضایی موفق به شناسایی مخفیگاه این زن سارق شدند.
حالا برگ برنده در اختیار پلیس بود و متهم نیز دیگر راهی برای فرار و مخفی شدن نداشت از این‌ رو تیم رسیدگی‌کننده ترتیب یک عملیات ضربتی را داد و با همکاری چند تیم انتظامی دیگر وارد عمل شدند.
بانوان پلیس با توجه به حساسیت بالای پرونده طی هماهنگی با مرجع قضایی دست به کار شدند و با رعایت موازین شرعی به مخفیگاه این فرد ورود پیدا کردند. زن جوان که از این حرکت پلیس غافل‌گیر شده بود برای اینکه موضوع را طبیعی جلوه دهد دست به انکار ماجرا زد و در ماجرای این پرونده خود را بی‌خبر جلوه داد، اما طولی نکشید که دروغ‌های او با کشفیات چند عابر‌بانک مسروقه بر ملا شد.
کشف طلاجات مسروقه
پلیس در این عملیات طی بازرسی مخفیگاه متهم مقادیری مواد‌مخدر از نوع حشیش، ١٢٠گرم طلا، تعداد زیادی انواع سنگ‌ قیمتی، فاکتور فروش ٨٠٠گرم طلا که با کارت‌های عابربانک مسروقه خریداری شده بود و تعداد زیادی لوازم خانگی آکبند به ارزش ٣۵میلیون تومان، ٧دستگاه دوربین، ٢٠عدد کیف دستی زنانه، چندین دستگاه گوشی تلفن همراه، ۵٠٠کیلو‌گرم ظروف مسی و برنجی، ٩حلقه انگشتر و ٣سکه طلا به همراه تعداد زیادی لوازم و قطعات خودرو به ارزش ده‌ها میلیون تومان را کشف کرد.
علاوه بر این مأموران در ادامه این عملیات موفق به کشف ۴۴میلیون ٨٠٠ هزار تومان وجه نقد به همراه ١٢قولنامه خرید ملک از خانه این متهم سابقه‌دار شدند. 
زن جوان که چهره‌اش، با چهره ترسیم شده متهم اصلی پرونده مطابقت داشت با دستور مقام قضایی به کلانتری بانوان مشهد منتقل شد.
اعتراف صریح به سرقت عابربانک‌ها
متهم که دیگر دستش برای مجریان قانون رو شده بود و راهی جز بیان حقیقت پیش پایش نبود لب به اعتراف گشود و پرده از راز سرقت‌های سریالی خود برداشت.
این فرد در ادامه اظهاراتش به سرقت عابر‌بانک یکی از شکات و خرید ٣٠میلیون تومان طلا با وجوه مسروقه اعتراف کرد. به گفته فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی سرنخ‌هایی از دیگر همدستان این فرد به دست آمده و تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری آن‌ها ادامه دارد.
سردار کاظم تقوی در این باره بیان کرد: متهم دستگیر شده که از مجرمان سابقه‌دار است پس از تشکیل پرونده با دستور مقام قضایی راهی زندان شد و تحقیقات همکاران ما در پلیس آگاهی در این راستا ادامه دارد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 453938 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟