بی آبرویی در سطح معاونان سازمان صنعت و معدن / دستور دستگیری صادر شد

به گزارش رکنا، سید نعیم امامی ۲۳ دی‌ماه در نشست خبری با تاکید بر اینکه قیمت کالاها گران هستند و ما دچار گرانی مفرط در همه کالاها هستیم، از توزیع گوشت و مرغ دولتی در بازار استان طی چند روز گذشته خبر داد و درباره علت افزایش قیمت گوشت توضیح داد: قاچاق بی رویه گوشت باعث افزایش قیمت گوشت در کشور شده است. گرانی پسته نیز به دلیل صادرات حجم بالایی از این محصول به کشورهای خارج بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری حدود ۱۰ درصد از اعتبارات بخش صنعت به اشتغال روستایی اختصاص یافت، اظهار کرد: مبلغ این اعتبارات حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون با بانک‌های عامل برای ۸۳۱ طرح قرارداد امضا شده و ۴۰ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه میزان تعهد سازمان صنعت معدن تجارت برای اشتغال در سال جاری چهار هزار و ۸۰۰ نفر است، افزود: از این تعداد تاکنون دو هزار و ۹۳۲ نفر مشغول به کار شده‌اند که حدود ۶۱ درصد از میزان تعهدات است که این رقم تا پایان سال جاری نیز به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از ابلاغ بودجه ۳۴ میلیارد تومان برای تسهیلات طرح‌های رونق اشتغال در استان طی سال جاری خبر داد و اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری هشتمین استان کشور در تخصیص اعتبارات رونق اشتغال است.

امامی تصریح کرد: با برگزاری جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان طی سال جاری به طور میانگین شاهد پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد بودند.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۵۰ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شد، اضافه کرد: در این جلسات ۲۲۸ مصوبه به تصویب رسید که از این تعداد ۱۸۳ مصوبه اجرایی شده و ۴۵ مصوبه در دست اجراست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: از سال۹۴ تاکنون۲۸۴ جلسه ستاد تسهیل در استان برگزار شده است که دو هزار و ۹۶۳ مصوبه داشته‌اند.

امامی رسیدگی به شکایات، نظارت بر عرضه کالاهای اساسی و طرح‌های مناسبتی تنظیم بازار را از اولویت بخش نظارت این سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه سال جاری حدود ۴۹ هزار واحد موردبازرسی قرار گرفتند که حدود یک هزار و ۶۸۵ واحد تخلفات آن‌ها شناسایی و برای آن‌ها پرونده تشکیل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به فعالیت ۱۶۶ اتحادیه صنفی و ۹ اتاق اصناف در استان، گفت: تاکنون در استان ۴۰ هزار و ۸۴۵ پروانه کسب صادر شده است که اشتغال ۱۰۲ هزار نفر را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۶۲ میلیون دلار کالا از استان صادر شده است، افزود: این محصولات به ۲۲ کشور جهان صادر شده است که عراق و افغانستان بیشترین سهم صادرات استان را داشته‌اند.

امامی از افتتاح ۳۲ طرح صنعتی با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت در دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت: میزان اعتبار سرمایه‌گذاری شده برای راه اندازی این طرح‌ها حدود یک هزار و ۷۱۶ میلیارد ریال است که ۷۷۸ فرصت شغلی نیز ایجاد کرده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومانی طی سال جاری در بخش صنعت استان، خاطرنشان کرد: مجتمع پتروشیمی لردگان و فاز دوم مجتمع فولاد سفید نیز در سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 451753 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟