حجم ویدیو: 25.23M | مدت زمان ویدیو: 00:08:47

به گزارش رکنا، «منتظری»دادستان کل کشور و« جعفری دولت‌آبادی» دادستان تهران در جمع دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات تهران حضور داشتند که دانشجویان از دادستان کل کشور درخواست توضیحاتی در رابطه با زیر گرفتن دانشجویان توسط ماشین رییس دانشگاه آزاد  داشتند.

محمد مهدی طهرانچی 5 روز پس از حادثه Incident واژگونی اتوبوس در محوطه دانشگاه علوم و تحقیقات با ورود به این دانشگاه با سرعت سوار بر خودرو خود از روی دانشجویان رد شد .

در این حادثه دو دانشجو مجروح شدند که با حضور نیروهای امدادی مداوای آنها آغاز شد.

دادستان در حلقه دانشجویان چه گفت؟

 پس از ماجرای عبور خودروی رییس دانشگاه علوم و تحقیقات تهران از روی 2 دانشجو که جلوی راه وی را بسته بودند دانشجوها به سراغ دادستان کل کشور که در دانشگاه علوم و تحقیقات حضور داشت رفتند.

در این ماجرا دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات در حالیکه همگی گوشی موبایل به دست داشتند خواستار پاسخگویی حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در خصوص این حادثه Incident شدند.

دانشجویان عصبانی که نسبت به این اتفاق در حیاط دانشگاه علوم و تحقیقات دور هم جمع شده بوند از دادستان خواستار رسیدگی به این ماجرا شدند که حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در ابتد از دانشجویان خواست تا آرامش خود را حفظ کنند تا به این اتفاقات رسیدگی شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور با حضور در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در خصوص نظارت و بررسی حادثه Incident واژگونی اتوبوس دانشجویان در جمع دانشجویان معترض این دانشگاه گفت: بعد از وقوع حادثه واژگونی اتوبوس که منجر به کشته شدن 10 تن از دانشجویان و زخمی شدن تعداد دیگری شد وظیفه خود دانستم به این مسئله ورود کنم تا بتوانم با بررسی های کامل و نظارت بیشتر مقصران این حادثه تلخ را شناسایی کنیم.

دادستان کل کشور در ادامه برای آرام کردن فضای متشنج در دانشگاه علوم تحقیقات دانشجویان معترض را به سکوت دعوت کرد و ادامه داد: رئیس قوه قضاییه دستور دادند و تاکید داشتند که هر چه سریعتر مقصران این حادثه مشخص شوند و بنده وظیفه دارم طبق فرمایشات و تاکیدات ایشان بر روند این مسئله نظارت جدی تری داشته باشم.

وی تصریح کرد: از دانشجویان درخواست دارم با متانت و آرامش اجازه دهند تا به این مسئله رسیدگی شود زیرا اقدامات اولیه انجام شده است و طبق قوانین و مقررات با افراد مقصر برخورد خواهد شد.

منتظری در ادامه بیان کرد: شنیدن صدای دانشجویان وظیفه ماست و من قول می دهم در حمایت از دانشجویان فوت شده و مصدومین و در دفاع از حق آنها هر کاری که در حوزه فعالیت هایم است انجام دهم. در شرایط کنونی کشور بهتر است آرامش خود را حفظ کنید و من در حمایت و پشتیبانی از دانشجویان تا آخر ایستاده ام و قضیه را جدی دنبال می کنم.

یکی از دانشجویان معترض به دادستان کل کشور گفت: چرا مسئول دانشگاه آقای طهرانچی با ماشین وقتی وارد دانشگاه شد به سرعت عبور کرد و بدون توجه به اعتراض دانشجویان طوری عبور کرد که نزدیک بود برخی از دانشجویان زیر چرخ های ماشینش له شوند. من با اصرار دنبال ماشین وی دویدم و از او درخواست کردم با ما حرف بزنند در حالیکه طوری با سرعت رد شد که نزدیک بود از روی من با ماشین رد شود.

دادستان کل کشور به این دانشجو گفت: بنده در بحث ایمن سازی اتوبوس ها، جاده و حتی انتخاب راننده ها نیز نظارت کامل خواهم داشت و حمایت تان می کنم.

این دانشجو با تشکر از دادستان کل کشور ادامه داد: شما اولین مسئولی هستید که به دانشگاه آمدید و از دانشجویان دلجویی کردید رییس دانشگاه حتی به ما یک تسلیت هم نگفت چه برسد به عذرخواهی کردن.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 448592 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟