گوشت‌های سهمیه‌ای از آشپزخانه یک هتل سر درآورد

با توجه به روند تأمین کالاهای اساسی برای مردم و در نظر گرفتن سهمیه‌ برای نهادهای پرمصرف که قرار است به افراد بسیاری خدمات بدهند، تخلفاتی نیز بروز خواهد کرد. یکی از مهمترین تخلفاتی که رایج می‌شود این است که بخشی که از امتیازات دولتی برخوردار می‌شوند به دلیل تفاوت قیمت اقدام به عرضه محصولات در بازار Store آزاد می‌کنند تا از محل مابه‌التفاوت قیمت سودی به دست آورند، در حال حاضر نیز دو پرونده 2.5 تن و 250 کیلوگرمی گوشت قرمز در دستگاه‌های نظارتی ایجاد شده که توسط بازرسان کشف شده است.

تخلف توزیع در خارج از شبکه

مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز اظهار کرد: یکی از حوزه‌ها که دارای سهمیه گوشت قرمز بوده است، محموله خود را فروخته و گوشت در مکانی دیگر کشف شده است که در نتیجه آن پرونده با عنوان تخلف توزیع خارج از شبکه به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

علیرضا شجاعی افزود: بنابر قانون Law تا زمان صدور حکم نهایی توسط مراجع قضایی اجازه نام بردن از واحدها و اشخاص متخلف را نداریم.

حکم نهایی به زودی صادر می‌شود

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان نیز با تأیید این پرونده گفت: دو پرونده 2.5 تن و 250 کیلوگرم در این حوزه تشکیل شده است به طوری که یک مرکز دارای سهمیه گوشت منجمد یارانه‌ای که مصرف‌کننده عمده بوده است و قانوناً حق مصرف آن را داشته، اما به جای مصرف در مسیر قانونی گوشت دریافتی خود را به یک هتل واگذار کرده است که حکم آن به زودی صادر می‌شود.

علیرضا حسن‌پور اظهار کرد: در حال تحقیق هستیم تا ببینیم چه فردی حواله صادر کرده و آیا بررسی کرده که این مرکز نیاز داشته و یا خیر، تا به این نتیجه برسیم تخلفی صورت گرفته و آیا این تخلف شخصی بوده و یا سیستمی انجام شده است؟

وی افزود: به لحاظ قانونی نه مصرف‌کننده حق داشته که سهمیه خود را بفروشد و نه هتل حق خرید آن را دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان تصریح کرد: در این نوع پرونده مجازات بیشتر متوجه فروشنده است و خریدار کمتر مجازات خواهد شد چراکه او به دنبال تأمین رفع نیاز خود است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 445247 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟