به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه 2 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد در ابتدای جلسه نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و در توضیح آنچه در پرونده منعکس شده‌ بود گفت: دو سال قبل ماموران پلیس Police در جریان آتش‌سوزی منجر به جرح در یک کارگاه در شهرک آزادی Freedom قرار گرفتند بعد از مهار آتش دو مجروح این حادثه Incident به بیمارستان منتقل شدند و حال یکی از آنها به نام ایمان وخیم گزارش شد. ساعاتی بعد از این حادثه ایمان جان خود را از دست داد. ماموران در تحقیقاتی که از کارگران کارگاه انجام دادند متوجه شدند فردی که در بیمارستان فوت کرده با برادرش آرش درگیری مالی داشته است و همین درگیری منجر به این اتفاق شده‌است. یکی از کارگران به ماموران گفت: آرش به کارگاه آمد با برادرش جرو بحث کرد و بعد روی ایمان بنزین ریخت و او را آتش زد. فرد دیگری که مجروح شد برادر دیگرشان احسان است که سعی داشت میان برادرانش میناجیگیری کند که او هم دچار سوختگی شد.

وقتی پلیس آرش را بازداشت کرد، او منکر اتهام قتل Murder عمدی برادرش و آتش زدن او شد و گفت: من و برادرم اختلاف مالی داشتیم او به جای پول به من کالا داده‌بود من گفتم چیزی که دادی قابل فروش نیست و نمی‌خواهم خیلی تحت فشار بودم و عصبانیت شدیدی داشتم به کارگراه برادرم رفتم و خواستم اجناسی که برای من کنار گذاشته را آتش بزنم که بگویم من دیگر از حقم گذشتم اما ایمان و احسان هم امدند من موقع اتش زدن فقط بنزین را روی اجناس ریختم در یک آن دیدم که ایمان اتش گرفته است احسان خواست ایمان را نجات دهد که دستش سوخت. ما سعی کردیم که به برادرم کمک کنم اما نتوانستیم.

هرچند پدر و مادر مقتول نبست به جرم Crime پسرشان اعلام گذشت کردند اما کیفرخواست علیه متهم با توجه به اظهارات شهود و گفته‌های همسایه‌ها با عنوان قتل عمد صادر شد و با توجه به اینکه اولیای‌دم اعلام گذشت کردند درخواست مجازات متهم به لحاظ جنبه عمومی جرم به اتهام اخلال در نظم عمومی را دارم.

در ادامه متهم در جایگاه حاضر شد او اتهام قتل عمدی برادرش را رد کرد و گفت: من و برادرم درگیری مالی داشتیم او باید پولی به من می‌داد که سر موقع ان پول را نداد و گفت به جایش جنس ببر. برادرم در کار بسته بندی بود به من گفت پوکه کپسول به جای پول می دهد تا من انها را بفروشم من گفتم این پوکه‌ها فاسد است و ارزش ندارد و من ان را نمی‌خواهم اما برادرم زیر بار نمی‌رفت که پول را بدهد و من تحت فشار شدیدی بودم روز حادثه به محل کار برادرم رفتم احسان در را باز کرد و من وارد ساختمان شدم بنزین را برداشتم روی اجناسی که برایم کنار گذاشته بود ریختم در همان حین احسان رسید و گفت چه می‌کنی با هم جر و بحث کردیم ایمان به صدای ما از اتاقش بیرون امد و با او هم جرو بحث کردم و بعد فندک زدم و اجناس را اتش بزنم و بگویم از خیر همه چیز گذشتم. اصلا نفهمیدم چه شد یکدفعه دیدم ایمان روی زمین افتاده است و بدنش می‌سوزد.

در ادامه برادر متهم که در محل حضور داشت به جایگاه دعوت شد احسان گفت: آرش روی ایمان بنزین نریخت من انجا ایستاده‌بودم و دیدم که چه شد او روی پوکه‌ های کپسول بنزین ریخت و با من و ایمان جرو بحث کرد ایمان پشت من ایستاده بود من سعی کردم جلوی او را بگیرم که برادرانم با هم درگیر نشوند او به سمت شیر اب خیز برداشت می‌خواست اتش را خاموش کند که خودش سوخت در بیمارستان هم قبل از اینکه به اتاق عمل برود گفتم چه شد که سوختی ایمان گفت سر خوردم و روی زمین افتادم.

در ادامه پدر مقتول و متهم در جایگاه قرار گرفت او از قضات درخواست کرد که پسرش را ازاد کنند و گفت: آرش متاهل است. مرگ ایمان به ما ضربه بسیار سنگینی وارد کرد و همه اعضای خانواده را در شرایط بحرانی قرار داده‌است اگر بخواهید آرش را هم زندانی Prisoner کنید دوباره بحران به زندگی ما برمی‌گردد چون او متاهل است او فرزند ماست و مشکلاتش مشکلات ماست. انها برادر بودند و با اینکه گاهی دعوا می‌کردند اما همیشه پشت هم بودند و همدیگر را حمایت می‌کردند من اطمینان دارم که آرش به عمد برادرش را نکشته‌است. من به عنوان پدر هر دوی انها درخواست بخشش پسرم ارش را دارم تا به خانه‌اش برگردد و کنار خانواده‌اش باشد.

بعد از گفته‌های طرفین پرونده و وکیل مدافع متهم آخرین دفاع از متهم اخذ شد و هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 444929 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟