به گزارش رکنا، سردار علی آزادی Freedom اظهارداشت: درپی اعلام فراخوان عمومی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در شهرستان مریوان مبنی بر واگذاری سیم کارت رایگان مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس Police امنیت عمومی قرار گرفت.

وی گفت: ماموران دربررسی‌های اولیه دریافتند فرد یا افرادی پس از اخذ مدارک هویتی شهروندان با همکاری ۲ دفتر خدمات ارتباطی نسبت به ثبت نام آنان در سامانه یکی از اپراتور‌های تلفن همراه برای واگذاری سیم کارت رایگان اقدام می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: کلاهبرداران با وقفه حدودا ۲ هفته ای، سیم کارت‌های فعال شده را قبل از واگذاری و بدون اطلاع افراد به شهرستان‌های بانه و سقز برای ثبت غیر قانونی طرح ریجستری گوشی‌های تلفن همراه قاچاق Contraband ارسال و از آن طریق با استفاده از این سیم کارت ها، گوشی‌های فوق را ثبت و ریجستری می‌کردند.

وی ادامه داد: متهمان با هر کدام از این سیم کارت ها، ۵ دستگاه گوشی تلفن همراه را در سامانه اپراتور مزبور ثبت می‌کردند.

سردار آزادی ادامه داد: ماموران با توجه به سرنخ‌های موجود و نیز انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند نفر اول و متهم اصلی این پرونده را شناسایی و وی را طی عملیات ضربتی در مریوان دستگیر کنند.

وی اضافه کرد: در بازرسی از محل فعالیت این متهم، ۷ هزار و ۳۰۰ عدد سیم کارت، ۱۳۰ جلد شناسنامه و مدارک هویتی، ۶ دستگاه لپ تاپ و ۵ دستگاه کیس رایانه کشف شد.

فرمانده انتظامی کردستان تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیسی به همدستی ۲۸ نفر در ارتکاب این اقدام مجرمانه اعتراف کرد که کلیه اعضاء این باند طی عملیات ضربتی در شهرستان‌های سقز، بانه، سنندج، سروآباد و شهرستان بوکان آذربایجان غربی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه برابر اعترافات متهمان حدود ۱۲ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه از این طریق ریجستری شدند، تصریح کرد: اعضا این باند گوشی‌های تلفن همراه قاچاق را در سایر شهر‌ها و استان‌های دیگر خصوصا تهران به فروش رسانده که ارزش ریالی آن‌ها بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام ارشد انتظامی گفت:: متهمان پس از انجام تحقیقات با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و با قرار صادره روانه زندان Prison شدند.

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: پلیس با اشرافیت خوبی که در سطح استان دارد اجازه هیچ گونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه را به سودجویان نمی‌دهد بنابراین به شهروندان توصیه می‌کنیم با حفظ هوشیاری به هیچ وجه فریب تبلیغات افراد سود جو و فرصت طلب را نخورند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 444817 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟