ماجرای پیدا شدن جسد راننده تاکسی اینترنی مشهدی در چاه مرگ+ عکس

این متهم به قتل Murder 22 ساله که 13 مهر گذشته پس از کشف جسدی در عمق 30 متری یک چاه در شاندیز تحت تعقیب قرار گرفته بود تنها چند روز بعد از ماجرای پیدا شدن جسد جوان 28 ساله (راننده تاکسی اینترنتی) با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی Judge سید هادی سبحانی (دادستان عمومی و انقلاب طرقبه شاندیز) توسط نیروهای پلیس Police آگاهی دستگیر شد و با توجه به اهمیت موضوع، پرونده این جنایت Crime هولناک در شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب طرقبه شاندیز توسط قاضی برفرازی مورد رسیدگی قرار گرفت.

«علی – الف» که ابتدا سعی داشت خود را بی‌خبر از همه چیز نشان دهد و ماجرای قتل جوان 28 ساله را به طور کامل انکار می کرد وقتی در برابر شواهد و دلایل مستند و همچنین سوالات تخصصی مقام قضایی قرار گرفت، چاره ای جز بیان حقیقت ندید و به قتل راننده جوان با خوراندن آب میوه مسموم اعتراف کرد. او گفت: به همراه یک دختر جوان که از مدتی قبل با هم آشنا شده بودیم از میدان راه آهن مشهد سوار خودروی راننده مسافربر شدیم که من با تعارف آب میوه او را بیهوش کردم و سپس پیکرش را داخل چاهی در منطقه طرقبه شاندیز انداختم.

متهم مذکور در حالی که سعی داشت پای افراد دیگری را نیز به ماجرای خلافکاری هایش باز کند، وقتی با شواهد انکارناپذیر مواجه شد، گفت: من به تنهایی و به قصد سرقت Stealing خودرو، جوان 28 ساله را که سعید نام داشت، به قتل رساندم!

ادامه تحقیقات گسترده قاضی برفرازی نشان داد که متهم مذکور راننده یک دستگاه خودروی ال 90 را نیز در مسیر سمنان – شاهرود بیهوش کرده و با واردآوردن ضرباتی به سرش، پیکر غرق در خون او را به خیال این که به قتل رسیده در مخروبه ای رها کرده و با سرقت خودرو به مشهد گریخته است.

بنابراین گزارش، درحالی که بررسی های قضایی بیانگر آن بود که راننده مذکور به طرز معجزه آسایی از مرگ حتمی نجات یافته است، خودروی سرقتی او نیز در یکی از خیابان های مشهد کشف شد و بدین ترتیب با توجه به شگرد متهم در ارتکاب جرم، تحقیقات قضایی شکل گسترده تری به خود گرفت و مشخص شد که متهم 22 ساله مقادیری طلا را نیز از منزل یکی از بستگانش در شهر گنبد با توسل به شگرد آب میوه های سمی سرقت کرده است. با تکمیل قطعات پازل این جنایت هولناک، «علی – الف» به محل ارتکاب قتل هدایت شد تا در حضور قاضی پرونده، چگونگی و جزئیات جنایت خود را تشریح کند.

این متهم 22 ساله در برابر دوربین قوه قضاییه قرار گرفت و با تفهیم مواد قانونی از سوی قاضی برفرازی مبنی بر این که مواظب اظهاراتش باشد و حقیقت ماجرا را بیان کند چرا که اظهارات وی در مراحل دادرسی مورد استناد قضایی قرار می گیرد، پس از معرفی کامل خود گفت: وقتی از میدان راه آهن مشهد سوار پژو پارس شدم خودرو را به صورت دربستی اجاره کردم و تا نیمه های شب چند بار قرص های خواب آور را با ترفندهای مختلف داخل آب میوه راننده ریختم.

راننده جوان که گیج شده بودبنا به خواست من به طرف شاندیز حرکت کرد. او را به بهانه شستن دست و صورتش کنار چاه کشاندم و به طور ناگهانی درون چاه انداختم . بعد از آن هم سنگی را به داخل چاه انداختم تا از مرگ او مطمئن شوم!

 در ادامه بازسازی صحنه جنایت، متهم 22 ساله علاوه بر اعترافات قبلی خود، راز سرقت لپ تاپ از منزل خواهرش را نیز فاش کرد.

او همچنین به سرقت گوشی تلفن یک راننده مسافربر دیگر مشهدی با شیوه خوراندن چای یا آب میوه مسموم اعتراف کرد. در پایان بازسازی صحنه قتل و تکمیل اعترافات متهم، وی با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان Prison شد تا زوایای پنهان دیگر این پرونده جنایی مورد بررسی های دقیق قرار گیرد.

در همین باره قاضی سید هادی سبحانی (دادستان طرقبه شاندیز) به خراسان گفت: هنوز نظریه پزشکی قانونی درباره علت دقیق مرگ جوان 28 ساله (مقتول) اعلام نشده است و تحقیقات قضایی درباره جرایم احتمالی دیگر این متهم همچنان ادامه دارد. قاضی سبحانی افزود: این متهم تاکنون به چندین فقره سرقت با شیوه تعارف آب میوه و چای به رانندگان مسافربر اعتراف کرده است بنابراین رانندگان یا مسافران باید هوشیار و در برابر تعارف مواد خوردنی و آشامیدنی از سوی افراد غریبه به شدت محتاط باشند تا با چنین صحنه های تلخی روبه رو نشوند.

دادستان طرقبه شاندیز، اطلاع رسانی از سوی رسانه های گروهی به ویژه صدا و سیما در این باره را بسیار حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: آموزش شگردهای سارقان به شهروندان می تواند ضریب ایمنی وهوشیاری مردم را در برابر این گونه جرایم بالا ببرد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

سیدخلیل سجادپور

کدخبر: 444370 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟