به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، اتهام‌ فساد اخلاقی در فدراسیون فوتبال در طول روزهای گذشته، توسط خالده پوپل، عضو پیشین تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان که اکنون در دانمارک زند‌گی می‌کند، در روزنامهگاردین مطرح شد و به یک موضوع جنجال‌برانگیز برای فوتبال افغانستان تبدیل شد؛ هرچند فدراسیون فوتبال این اتهام‌ها را رد کرده است.
خالده پوپل کرام‌الدین کریم، رییس فدراسیون فوتبال را متهم کرده که اعضای تیم فوتبال بانوان این کشور را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده‌اند. به گفته وی، کریم در دفتر کارش تخت خوابی دارد که درهای آن اتاق تنها با اثر انگشت وی باز می‌شوند.
او در عین حال در گفت‌وگویی به نمونه آزار و اذیت جنسی بانوان فوتبالیست در یک اردوگاه تمرینی در سال ۲۰۱۶ در اردن اشاره کرده و گفته است: «چالشی که همیشه در برابر بازیکنان ما قرار می‌گرفت، آزار و اذیت جنسی از طرف مسؤولان و اشخاصی که به نام نمایندۀ فدراسیون فوتبال افغانستان در کمپ‌های تمرینی ما می‌آمدند، بود».
فیفا نیز دراین خصوص به رسانه‌های غربی گفته است: "به محض این‌که حقایق روشن شد، هر کار که لازم باشد، انجام خواهیم داد."
فیفا بر حفاظت ورزشکاران تاکید کرده و گفته است: "ما شدیدا پایبند حمایت و حفاظت سلامتی Health و درستی همه افراد که در بخش فوتبال فعالیت دارند، هستیم، به ویژه کسانی که آسیب‌پذیر اند و به توجه و حفاظت خاص نیاز دارند."
این در حالی است که سیدعلی رضا آقازاده، دبیرکل فدراسیون فوتبال افغانستان، این اتهام‌ها را توطئه‌ای در برابر این فدراسیون می‌داند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 442771 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟