دادستان اردبیل «دلال بازی» در حوزه دارو و درمان اتباع خارجی را تایید کرد

ناصر عتباتی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل مقصد گردشگران زیادی از کشور آذربایجان است و این امر سبب می‌شود برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده افراد سودجو دستگاه‌های نظارتی با دقت بیشتری در این حوزه عمل کنند.

وی گفت: با توجه به توجیه اقتصادی داشتن و سودآور بودن خرید انواع دارو، اتباع خارجی تمایل بیشتری برای خرید دارو از ایران و به ویژه سطح استان را دارند که این امر زمینه‌ساز بروز مشکلاتی از جمله کمبود دارو شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبی بیان کرد: نیاز است پزشکان با تجویز مناسب و در حد نیاز بیماران از خروج بی رویه دارو جلوگیری کنند.

عتباتی با بیان اینکه متاسفانه دلال بازی در حوزه دارو و درمان اتباع خارجی قابل انکار نیست، افزود: نیاز است پزشکان با نظارت بیشتر بر عوامل و کارکنان مطب‌ها و مراکز تحت نظر خود جلو دلال‌بازی در مراکز درمانی را بگیرند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از وجود گزارش‌هایی مبنی بر انتخاب پزشک و آزمایشگاه‌ها و خدمات درمانی توسط دلالان خبر داد و گفت: باید دستگاه‌های مرتبط تمهیداتی را پیش‌بینی کنند تا دست دلالان و سوء استفاده‌کنندگان در این زمینه کوتاه شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 442576 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟