چهارمین سردمخانه سیاه در بیرجند پلمب شد + عکس

در اتاقی دو پسر صاحب خانه حال خوبی ندارند. فرزند بزرگ معتاد Addicted به شیره است و فرزند کوچک هم چندین بار برای ترک مواد مخدر Drugs اقدام کرده است اما چون پدر و برادرش درگیر مواد مخدر هستند دوباره شروع به مصرف آن کرده است.

در بازرسی سه ساعته از این سردمخانه سیاه، مقداری مواد مخدر سنتی و ابزار و ادوات استعمال مواد مخدر صنعتی کشف شد. در پایان هم این پاتوق مواد مخدر که به مرکز خرده فروشی تبدیل شده بود با حکم دادستانی در بیرجند پلمب شد تا چهارمین سردمخانه ای باشد که طی چند هفته اخیر در مرکز استان بسته می شود.

مردم مشارکت کنند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان درباره فعالیت زیرپوستی پاتوق های مواد مخدر که این روزها محل امنی برای مجرمان، خرده فروشان و رخ دادن آسیب های اجتماعی شده است به خبرنگار ما گفت: هر یک از نهادها و دستگاه های متولی باید در مبارزه با اعتیاد و مصرف مواد مخدر وظیفه خود را به درستی ایفا کنند.

سید «حسین مقدس» افزود: انتظار و مطالبه به حق مردم، برخورد با افرادی است که با اجاره اماکنی در محله ها، آن را به پاتوق مصرف مواد مخدر و محلی برای انحراف نوجوانان، جوانان و ... تبدیل کرده اند.

به گفته وی طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و پلمب این اماکن و در صورت لزوم تخریب اماکنی که پاتوق مصرف کنندگان مواد مخدر شده و نارضایتی شدید مردم را در پی داشته است، ادامه دار خواهد بود.

وی افزود: با توجه به نقش مردم در پایداری و تامین امنیت اجتماعی، شهروندان در صورت مشاهده پاتوق فعال استعمال مواد مخدر یا مرکز عرضه و فروش آن در قالب منزل، محل کسب و ... مراتب را اطلاع دهند.

تبعات زیانبار اعتیاد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هم گفت: این شورا در تلاش است با استفاده از ظرفیت‌های موجود و با ایجاد همدلی و مشارکت عمومی معضل مواد مخدر و آسیب‌های ناشی از آن را کنترل و مهار کند. «زندی» با برشمردن تبعات زیانبار اعتیاد و تأثیر منفی آن بر جامعه خاطر نشان کرد: با توجه به سیاست های کلان کشور در امر مبارزه با مواد مخدر، در همه سطوح مقابله، پیشگیری، درمان و کاهش آسیب های اعتیاد باید نگاه متوازن انجام شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 435335 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟