به گزارش رکنا، به نقل از روابط عمومی زندان‌های استان تهران، با توجه به هجمه‌های مُغرضانه و بعضا ناآگانه از سوی برخی مراجع خبری داخلی وخارجی، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، مبنی بر تبعیض در نحوه رفتار و چگونگی تحمل حبس زندانیان موسوم به دراویش، نسبت به سایر مددجویان، در سطح زندان‌ها و ندامتگاه‌های استان، روابط عمومی اداره کل زندان Prison ها و اقدامات تأمینی و تربیتی تهران، نسبت به انتشار برخی اخبار سوء مبنی بر بی‌عدالتی در نحوه رفتار و چگونگی تحمل حبس پاسخ داد.

در حوزه زندانبانی نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران، تمام متهمین و مجرمین، بدون در نظر گرفتن نوع جرائم ارتکابی، در صورت رعایت کامل الزامات قانونی و مقرّرات ابلاغی در حین تحمل حبس، از شرایط مساوی برخوردار هستند. با این حال زندانیان فوق‌الاشاره همسان با سایر محبوسین، بدون هیچ‌گونه اعمال محدودیّتی از حقوق به رسمیت شناخته شده در آئین نامه اجرایی سازمان زندان‌ها از جمله ملاقات های کابینی (با بستگان درجه یک و وکلاء)، استفاده از هواخوری و امتیازاتی نظیر تلفن و… برخوردار هستند.

لیکن زندانیانی که با اِعمال انگیزه‌های شخصی به منظور غوغاسالاری، امتیازطلبی و جَوسازی تبلیغاتی در رسانه‌های جمعی و شبکه‌های مجازی، از حضور در کابین ملاقات، بهره‌مندی از هواخوری و یا تماس تلفنی با خانواده های خود امتناع می‌کنند؛ دال بر اعمال تبعیض یا غَرض ورزی در نحوه ی تحمل حبس آنان از سوی مسئولین مربوطه نبوده است.

ضمناً خاطرنشان می‌سازد؛ این قبیل اقدامات زندانیان، به مراجع قضایی ذی ربط و خانواده های آنان، اطلاع‌رسانی شده است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 428888 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟