بیست و دوم دی سال‌۹۶، مأموران کلانتری‌۱۴۱ شهرک گلستان از قتل Murder پسر جوانی در یکی از برج‌های دوقلوی میدان المپیک باخبر و راهی محل شدند. جسد متعلق به یکی از کارگران تأسیساتی ساختمان به نام محمد ۳۸‌ساله بود که در جریان درگیری دسته جمعی در اتاقک نگهبانی بر اثر اصابت چاقو کشته شده بود. با انتقال جسد به پزشکی قانونی پرونده با موضوع قتل عمد در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس Police آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. کارآگاهان با حضور در محل حادثه Incident از چهار کارگر ساختمانی که در نزاع حضور داشتند تحقیق کردند و آن‌ها در اظهاراتشان مصطفی ۲۶‌ساله را به عنوان عامل قتل معرفی کردند که متواری شده بود.

مصطفی تحت تعقیب قرار گرفت و در روند تحقیقات مشخص شد متهم با هویت جعلی به نام احمد به قصد ترک اعتیاد مصرف شیشه به یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد در شهر شیراز رفته است. بلافاصله طبق هماهنگی‌های لازم و اخذ نیابت قضایی وی در یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد شهر شیراز دستگیر شد و در همان تحقیقات اولیه به قتل اعتراف کرد.

با اقرار‌های متهم، وی روانه زندان Prison شد و پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات به شعبه ششم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

صبح دیروز پرونده روی میز هیئت قضایی همان شعبه به ریاست قاضی Judge شقاقی قرار گرفت. بعد از اعلام رسمت جلسه نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد. سپس اولیای‌دم که پدر و مادر مقتول بودند درخواست قصاص کردند.

در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت و با قبول اتهامش در شرح ماجرا گفت: «آن روز نوبت من بود که برای شب غذا درست کنم. به همین خاطر از دوستانم خواستم تا ظرف‌های شسته را بیاورند. کسی به حرفم اهمیت نداد و کمک نکرد. متوجه شدم ظرف‌ها نشسته است وقتی اعتراض کردم گفتند نوبت خودت بود که ظرف‌ها را بشوری. این شد که سراغ یکی از کارگر‌ها به نام عباس رفتم تا از او کمک بگیرم، اما او هم حاضر به شستن ظرف‌ها نشد و همین موضوع باعث درگیری شد. در آن درگیری بقیه کارگران از عباس طرفداری کردند و به من حمله کردند.»

متهم در خصوص قتل گفت: «برای دفاع از خودم دست به چاقو شدم. در آن درگیری مقتول با عباس نسبت فامیلی داشت به همین خاطر به هواداری او به طرفم حمله‌ور شد. درگیری بالا گرفته بود، اما با میانجیگری دوستان از هم جدا شدیم که مقتول بار دیگر با چوب حمله کرد و من هم عصبانی شدم و با چاقو چند ضربه زدم.»

متهم از فرارش به قضات دادگاه گفت: «بعد از قتل بلافاصله از تهران خارج شدم و به یکی از شهر‌های جنوب کشور رفتم و مدتی را به صورت کارتن‌خواب در اهواز سپری کردم. در آن شهر معتاد Addicted شدم و شیشه مصرف می‌کردم. بعد از مدتی تصمیم گرفتم به شیراز بروم. در آن شهر با سرقت Stealing از ساختمان‌های نیمه‌ساز، هزینه مصرف مواد را تأمین می‌کردم. این شرایط مرا خسته کرده بود به همین دلیل به کمپ رفتم تا اعتیادم را ترک کنم، اما از ترس پلیس با هویت جعلی بستری شدم. سرانجام شناسایی و دستگیر شدم.»خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 426884 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟