رئیس پلیس Police آگاهی خراسان رضوی تشریح کرد: حدود یک سال قبل، بخش دستگیری عامل اختلاس از ۲ شعبه بانک در مشهد های نظارتی بانک تجارت با بررسی اسناد و مدارک یکی از شعبه ها، متوجه سندسازی برای تسهیلات چند صد میلیونی و برداشت های غیرقانونی با شیوه های مختلف شدند که رقم های آن از یک میلیارد تومان نیز فراتر رفته بود.

سرهنگ کارآگاه حسین بیات مختاری افزود: پس از آن که ماجرای اختلاس برملا شد، رئیس شعبه بانک که متهم به اختلاس میلیاردی بود به مکان نامعلومی گریخت.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: بررسی های کارآگاهان بیانگر آن بود که متهم ۴۰ ساله با حدود ۱۸ سال سابقه کار بانکی، در زمانی که به سمت ریاست دو شعبه منصوب شده بود با استفاده از برخی شیوه های خاص و سندسازی های صوری، اقدام به برداشت های غیرقانونی و اختلاس کرده است.

سرهنگ بیات مختاری با بیان اینکه تحقیقات نشان می داد متهم به شمال کشور گریخته است، خاطرنشان کرد: متهم با تغییر وضعیت و مکان های اختفا، هربار در نقطه دیگری مشاهده می شد تا این که کارآگاهان با توسل به شگردهای اطلاعاتی، متهم فراری را به مشهد کشاندند و وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی افزود: متهم ادعا می کند که در ۲۵ فقره سندسازی های صوری حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از حساب ها برداشت کرده است اما مسوولان بانک این مبلغ را حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ذکر می کنند.

به گفته وی، متهم با سوئ استفاده از موقعیت شغلی خود در دو شعبه از بانک های مشهد، درباره پول های اختلاس شده نیز ادعا کرده است که بیشتر مبالغ را برای پرداخت بدهی هایش استفاده کرده است. تحقیقات گسترده درباره کشف همه ابعاد این پرونده ادامه دارد.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 426184 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟