ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی آنهم در قالب درمان روانکاوانه نیاز به مهارت و توانمندی بالایی از سوی کارشناسان حقیقی این رشته دارد و حتی تظاهر به آن نیز کار چندان ساده ای نیست و نیاز به آن دارد تا فرد مورد نظر هنرپیشه قابلی باشد تا بتواند از عهده ی این کار آنهم به مدت چندین سال برآید ، کاری که محمود در مطب خود در طی نزدیک به 15سال به آن پرداخت و مبالغ بالایی را از حساب بانکی مراجعین زودباورش به حساب خود سرازیر نمود و به درآمدی دست یافت که حتی فروید به عنوان مبدع روانکاوی در طول حیات علمی خود به آن دست نیافته بود ،ولی سرانجام پرده از راز روانکاو خیابان پاسداران برداشته شد و عده ی زیادی از بیماران به منظور شکایت راهی پایگاه یکم آگاهی شدند .....

کسی چیزی از گذشته اش نمی دانست و به گفته ی خودش روانشناس ، روانکاو و دارای برد تخصصی TA از آمریکا بود و متخصص در مداوای افسردگی !

همه چیز با حق ویزیت ده هزار تومانی شروع شد و کم کم که به تعداد مراجعین اضافه شد هزینه درمان نیز بالا رفت و تا سقف جلسه ای سیصد تا چهارصد هزار تومان رسید !

و روانکاو قلابی ما به گسترش خدمات روانشناختی خود پرداخت و در گام بعدی ادعای ارتباط با نیروهای ماورایی کرد به طوری که علاوه بر درمان افسردگی مراجعین برای حل مشکلات و باز کردن گره های زندگی خود به او مراجعه می نمودند و استاد با گفتن حس خوبی دارم این کار را انجام بده و یا حس بدی دارم از انجامش منصرف شو بر قوه قضاوت Judgment و تصمیم گیری آنها تاثیر گذارده و بیماران ساده لوح اراده ی خود را کاملا به دست وی سپرده بودند .

تا جایی که حتی یکی از مراجعین با خواهش و اصرار زیاد و پرداخت 300هزار تومان هزینه استاد را راضی می کند تا بر بالین همسر بیمارش به مدت دو دقیقه حاضر شود و به انتقال انرژی مثبت به بیمار بستری بپردازد و البته فردای همان روز بیمار فوت می نماید!

نفوذ کلام استاد یا در واقع عمق ساده لوحی بیماران به جایی می رسد که حتی شخصی ترین مسائل خود را با او در میان گذاشته و آنچنان تحت تاثیرتوصیه های او قرار می گیرند که به گفته ی یکی از بیمارانش چیزی نمانده بوده که تحت القائات منفی روانکاو قلابی دست به قتل Murder مادرش بزند .

در این میان روانشناس قلابی از بین مراجعینش همسری باچهل سال تفاوت سنی برای خود برمی گزیند و به قول همسرش در این مدت چیزی جز رنج و عذاب تجربه نمی کند .

سرانجام پس از مدتها کلاهبرداری Fraud با شکایت یکی از بیماران داستان روانکاو قلابی به پایان می رسد و همه حتی همسرش دست به شکایت از وی می زنند و مدعی پرداخت چند صد میلیون تومان هزینه درمان در طی چندین سال طبابت و درمان های ماورایی می شوند !

نظریه کارشناس

میزان طمع و ساده لوحی افراد دو ویژگی اصلی هستند که هر کلاهبرداری در طرح ریزی و پیش بردن نقشه های خود به آنها تکیه می نماید . عدم شک و تردید مراجعین به سقف بالای هزینه درمان و پرداخت بی چون و چرای آن به متهم یکی از علل اصلی تداوم پانزده ساله جریان روانکاوی تقلبی می باشد و این ساده لوحی به جایی می رسد که به متهم جرات ادعای برخورداری از نیروهای ماورایی را می دهد که آن نیز مورد استقبال و تایید مراجعین قرار می گیرد .نکته ای که ما را به این باورمی رساند که با توجه به قرار گرفتن مطب فرد یاد شده در شمال شهر تهران ساده اندیشی و خرافه باوری ارتباطی به پایگاه تحصیلی ،شغلی و یا اجتماعی افراد ندارد .

عدم اندیشه در مورد توصیه های خطرناک متهم به برخی مراجعین از جمله توصیه به ضرب و شتم همسر یا قتل مادر و یا بردن کلاهبردار مذکور بر بالین بیمار از جمله نکات تاثر برانگیز در مورد وضعیت اسف بار فرهنگی و میزان رسوخ خرافه باوری و ساده لوحی در میان اقشار مختلف جامعه می باشد .

سو استفاده از وضعیت افراد گرفتار به اختلالات خلقی و افسردگی که نا امیدانه به هر وسیله ای برای رهایی از رنج روحی خود چنگ می زنند عملی غیر انسانی و غیر اخلاقی می باشد که متهم به خوبی از این شرایط به منظور کسب سود و برد مالی بهره جسته است .

عدم بررسی سوابق تحصیلی و شغلی متهم از سوی مراجعین از دیگر نکات قابل تامل می باشد .

اگر شهروندان به این نکته واقف بودند که هیچگونه ارتباطی بین علم روانشناسی و شاخه های درمانی آن با نیروهای ماورایی وجود نداشته و هیچ کدام از شاخه های این علم به علوم ماورایی منتهی نمی گردد و تحصیل در این رشته تنها تبحر فرد را در شناخت آسیبهای روانی و درمان آن و توانایی در تجزیه و تحلیل رفتار افراد بالا برده و هیچگونه قدرت فرا انسانی و ماورایی به وی

نمی دهد ،بی شک خیلی زودتر از اینها به ماهیت مجرمانه اعمال این فرد پی می بردند .

از جمله دلایل گرایش به افراد مدعی برخورداری از نیروهای ماورایی می توان به کمبود اعتماد بنفس و ضعف ایمان و عدم اطمینان به توانایی فردی در حل مشکلات زندگی اشاره نمود .

با وجود دستگیری روانکاو قلابی و بسته شدن پرونده پانزده سال سواستفاده مالی از بیماران

می توان در نهایت تاسف عنوان نمود : تا زمانی که ساده لوحی و خرافه باوری از ویژگی های بسیاری از افراد جامعه می باشد پرونده کلاهبرداری هایی از این دست در پلیس Police آگاهی فاتب بسته نخواهد شد ...خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

کدخبر: 424967 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟