شامگاه 20 شهریور‌سال‌88 بود که مأموران پلیس از کشف جسد سوخته شده پسر نوجوانی در اتاقک نگهبانی کارخانه آلومینیومی حوالی ورامین با خبر و راهی محل شدند.

بررسی‌ها نشان داد مقتول که پسر 15‌ساله افغان به نام بشیر است، نگهبان کارخانه آلومینیوم بوده است که ابتدا بر اثر فشار بر عناصر حیاتی گردن به قتل Murder می‌رسد و در ادامه قاتل The Murderer یا قاتلان برای فریب مأموران اتاقک نگهبانی او را به آتش می‌کشند.

همزمان با انتقال جسد نگهبان کارخانه به پزشکی قانونی مأموران تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی عامل یا عاملان قتل آغاز کردند تا اینکه به دو نفر از کارگران کارخانه به نام‌های احسان 21‌ساله و بصیر‌31‌ساله مشکوک شدند. مأموران پس از دستگیری دو کارگر ایرانی و افغانی در تن‌پیمایی بدنی از آنها با آثار سوختگی روی دست دو مظنون روبه‌رو شدند که حکایت از این داشت دو کارگر هر دو در آتش‌سوزی اتاقک نگهبانی کارخانه آلومینیوم دست داشته‌اند.

بنابراین دو متهم مورد بازجویی فنی قرار گرفتند. در حالی که دو متهم خود را بی‌گناه معرفی می‌کردند مأموران از محل زندگی آنها تلفن همراه و ساعت‌مچی مقتول را کشف کردند. بدین ترتیب وقتی دو متهم با مدارک و دلایل روبه‌رو شدند ناچار به قتل پسر 15‌ساله با انگیزه سرقت Stealing اعتراف کردند.

بصیر در بازجویی‌ها گفت: من و احسان با مقتول دوست بودیم. ما دو نفر احتمال دادیم او پول زیادی در اتاقک نگهبانی‌اش نگهداری می‌کند به همین خاطر وسوسه شدیم و نقشه قتل او را طراحی کردیم. شب حادثه Incident به بهانه‌ای به اتاقک نگهبانی‌اش رفتیم و او را تهدید کردیم پول‌هایش را به ما بدهد، اما مقتول گفت که پولی ندارد. پس از این او را با شال گردنی خفه کردیم. ما تمام اتاقک نگهبانی را جست‌وجو کردیم و پولی پیدا نکردیم و تنها تلفن همراه و ساعت مچی او را سرقت کردیم. وی در ادامه گفت: پس از قتل برای اینکه مأموران را فریب بدهیم اتاقک او را آتش زدیم تا پس از اطفای حریق مأموران فکر کنند او بر اثر آتش‌سوزی فوت کرده است اما خیلی زود دست ما رو شد و خون مقتول، ما را گرفتار کرد.

احسان هم در بازجویی‌ها با تأیید حرف‌های همدست خود به قتل پسر‌15‌ساله اعتراف کرد.

دو متهم پس از تحقیقات تکمیلی در شعبه‌74 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه حاضر شدند و هیئت قضایی هم پس از درخواست اولیای‌دم، دو متهم را به قصاص و رد مال و 10‌سال حبس محکوم کرد. بدین ترتیب حکم قصاص دو متهم پس از تأیید در شعبه‌ششم دیوان عالی کشور به مرحله اجرا رسید، اما اولیای‌دم، اعلام کردند توان پرداخت تفاضل دیه ندارند که پس از بررسی مدتی قبل تفاضل دیه دو متهم از سوی بیت المال به خانواده‌های آنها پرداخت شد و در نهایت دو‌متهم مدتی قبل در زندان Prison رجایی‌شهر قصاص شدند.

اخبار مرتبط:

سخنگوی سپاه پاسداران: جریان الاهوازیه عامل حمله تروریستی در اهواز است

فوری / محافظ فرمانده سپاه در اهواز شهید شد + فیلم

فوری / تیراندازی مجدد در محل حادثه تروریستی اهواز + فیلم

اولین تصاویر از حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح اهواز + فیلم

اولین فیلم از حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز + فیلم

فوری / حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز+ فیلم

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

روحانی از پرسه زنی دختران و پسران نذری بگیر در ایام عزاداری انتقاد کرد!

این فیلم تمام ایرانیان را در دنیا تکان داد / چه بلایی بر سر سمیه در کمپ منافقین آمد

حمید و 2 فرزندش قربانی عشوه زنانه ناهید شد!

روستایی که پس از زلزله با خاک یکسان شد / سکینه 7 ساله تنها بازمانده بود

مرد کلاردشتی زنش را از پشت بام به کوچه پرت کرد / زن بی نوا در دم جان باخت

عروس جوان را در بیمارستان مشهد گرو نگه داشته اند / او از یک حادثه دلخراش نجات یافته است + عکس

قاتلی که خودش را جای مقتول معرفی کرد ! + عکس دادگاه تهران

در تهران با 3 میلیون تومان آدم می کشند ! / دختری برای قتل خواهر نابغه اش شرور اجیر کرد !

رفتار توهین آمیز با خانم معلم مدرسه روستایی در اتاق مدیر برق ماسال

خط و نشان ترامپ به ایران !

تجاوز به عروس های جوان هنگام مشاوره زناشویی در اتاق مشاور + عکس

پدر داماد عاشق عروسش شد و به او تجاوز کرد!

 

کدخبر: 418251 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟