ماجرای این پرونده جنایی از آنجا آغاز شد که صبح روز پنجشنبه، پانزدهم شهریور قرار بود زن نظافتچی برای تمیز کاری برخی از سوئیت های خالی به یک مسافرخانه در خیابان امام رضا (ع) برود. ساعت ١٠صبح را نشان می داد که این زن جوان پا به مسافرخانه گذاشت و به انتظار صاحب آن نشست. این خانم مدتی بود با مالک مسافرخانه همکاری نداشت.

انتظار زن نظافتچی چند ساعت به طول انجامید و تماس های پی در پی او با تلفن همراه صاحب مسافرخانه برای پیدا کردنش بی نتیجه ماند. برخی از مسافرانی که در این محل اسکان داشتند بیان کردند که دیشب او (صاحب مسافرخانه) را پشت میزش در حال تماشای تلویزیون دیده اند. از جایی که زن نظافتچی درباره خلف وعده صاحب کارش ناراحت شده بود با شریک وی تماس و از او سراغ این مرد میان سال را گرفت.

اما این فرد نیز ضمن بی اطلاعی از شریکش مدعی شد صبح چهارشنبه ١۴شهریور آخرین باری بوده که شریکش را دیده است. با توجه به اینکه چند مسافر منتظر تحویل اتاقشان بودند و چند مسافر دیگر نیز می خواستند سوئیت خود را تحویل دهند، شریک مرد مسافرخانه دار به محل مراجعه کرد تا در نبود او کارهایش را سر و سامان دهد.

کشف جسد مرد مسافرخانه دار

در این میان زن خدمتکار برای نظافت ٢سوئیت خالی اقدام کرد و می خواست آن ها را برای تحویل به مسافران جدید آماده کند که صدای جیغش ساکنان این مرکز اقامتی را از اتاق های خود بیرون کشید. بدن بی جان صاحب مسافرخانه که به طرز وحشتناکی کشته شده بود وسط یکی از اتاق ها افتاده بود.

دست و پای متوفی توسط فرد یا افرادی به وسیله طناب بسته شده بود و حجم زیادی پارچه در دهان وی فرو رفته بود و ادامه این پارچه نیز به طرزی که جلوی عمل تنفس را از متوفی گرفته باشد، محکم دور گردن وی پیچیده شده بود. آثار جراحت، خراشیدگی و ضرب و شتم نیز بر روی بدن متوفی وجود نداشت که این موضوع نشان می داد متوفی در همان دقایق اولیه جنایت Crime خود را تسلیم متهم یا متهمان این پرونده کرده است. همچنین در اتاق به هم ریختگی خاصی مشاهده نشد و علاوه بر این پول های مقتول و مدارک هویتی مسافران وی نیز دست نخورده بودند.

شریک فرد متوفی با مشاهده این صحنه دل خراش بلافاصله موضوع را به پلیس Police اعلام کرد و طولی نکشید که پای عوامل قضایی و انتظامی به محل وقوع جرم Crime کشیده شد. بازپرس ویژه قتل Murder عمد دادسرای عمومی و انقلاب مشهد که ازسوی پلیس از ماجرا مطلع شده بود به همراه گروه جنایی خود پا به صحنه جرم گذاشت و به بررسی اتاق مورد نظر پرداخت.

شواهد موجود در این اتاق از جنایتی حکایت داشت که به موجب آن صاحب مسافرخانه به طرز وحشیانه ای کشته شده بود. ازاین رو در همان بررسی های اولیه فرضیه قتل مطرح شد و با دستور قاضی Judge کاظم میرزایی، کار تحقیقاتی کارگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی برای تکمیل پرونده این قتل وحشتناک آغاز شد.

سر و صدای مقتول با متهمان

یکی از مسافران که شب قبل سر و صدای متوفی را با افرادی شنیده بود در اظهارات خود به قاضی میرزایی گفت: «ساعت حدود ٣٠دقیقه بامداد پنجشنبه، من از حرم برگشتم. روی تخت دراز کشیده بودم که متوجه شدم مرد مسافرخانه دار در یکی از اتاق های طبقه دوم با افرادی جر و بحث می کند. نوع بحثشان مثل جدل های خانوادگی بود. بعد از چند دقیقه مثل اینکه شخصی دست خود را جلوی دهان کسی قرار دهد، یک باره صدای متوفی قطع شد و من هم به خیال اینکه دعوا تمام شده است خوابیدم. ساعت حدود یک عصر بود که با صدای جیغ زن خدمتکار هراسان بیرون شدم. متوفی وسط یکی از سوئیت ها در حالی که دست و پایش را بسته و داخل دهانش مقدار زیادی پارچه فرو کرده بودند افتاده بود.»

این پسر جوان در پاسخ به سؤال قاضی میرزایی مبنی بر اینکه شاهد رفت و آمد افرادی مشکوک بوده است، بیان کرد: «من وقتی به مسافرخانه آمدم، متوفی پشت میزش نشسته بود و هیچ شخصی هم کنارش نبود. سلام کردم و به اتاقم رفتم.»

چشمان خواب دوربین ها

جسد متوفی پس از تکمیل بررسی های اولیه، برای تعیین علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل و تحت معاینات مربوط قرار گرفت. تحقیقات میدانی در محل ادامه داشت که چند دوربین مداربسته نظر کارآگاهان پلیس آگاهی را به خود جلب کرد و مأموران با احتمال اینکه با دستیابی به تصاویر ضبط شده می توانند سرنخی از متهمان به دست آورند به بررسی محتویات آن ها پرداختند. متأسفانه دوربین های مداربسته از چند روز قبل خاموش شده بودند و هیچ تصویری از صحنه جنایت نداشتند، ازاین رو مدارکی که حاوی حضور عامل یا عاملان این جنایت باشد به دست نیامد. گروه بررسی کننده پرونده با دستور قاضی میرزایی به سراغ شریک متوفی رفتند تا شاید بتوانند سرنخی از متهم یا متهمان به دست آوردند.

این مرد میان سال در اظهاراتش به کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی گفت: «ملک مورد نظر متعلق به من است و متوفی از چند سال پیش آن را اجاره کرده بود. رابطه مان خوب بود و در این مدت با همدیگر مشکلی نداشتیم. او مرد خوش حسابی بود و اجار ه اش را بدون یک روز تأخیر پرداخت می کرد. گه گداری به او سر می زدم و با هم می نشستیم و حرف می زدیم.»وی ادامه داد: «روز حادثه Incident خانم نظافتچی که از چند وقت پیش با متوفی همکاری می کرد به تلفن همراهم زنگ زد و سراغ او (مقتول) را گرفت. من شب قبل از این حادثه به سراغ مقتول رفته بودم و با هم دیگر بودیم برای همین غیر از آن شب خبری از او نداشتم. چند ساعت گذشت که مجدد همین خانم جوان زنگ زد و گفت متوفی هنوز برنگشته و چند زائر می خواهند اتاقشان را تحویل دهند و من نیز برای کمک به مقتول به مسافرخانه رفتم. متوفی معمولا همه اتاق ها را اجاره می داد برخی وقت ها پشت میزش استراحت می کرد و برخی از اوقات هم در سوئیت هایی که خالی می شد می خوابید. کلید یکی از اتاق های خالی را به زن نظافتچی دادم. در همین میان با صدای جیغ او به محل رفتم. مرد بیچاره بر روی زمین افتاده بود. او را به طرز وحشتناکی کشته بودند. بلافاصله موضوع را به پلیس گزارش کردم.» این مرد میان سال در پاسخ به سؤال یکی از کارآگاهان پلیس مبنی بر اینکه متوفی با شخصی دشمنی داشته است گفت: «نمی دانم. مرد آرامی بود و معمولا به صورت تمام وقت در مسافر خانه بود.»

در پی متهم یا متهمان هستیم

در حالی پرونده قتل هولناک مرد مسافرخانه دار در هاله ای از ابهام بود که تحقیقات این پرونده برای شناسایی علت و عامل یا عاملان این جنایت و رمزگشایی از این جنایت ادامه یافت.

بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب مشهد روز گذشته با تشریح دیگر از ابعاد این جنایت به خبرنگار ما گفت: «مقتول مردی حدودا پنجاه ساله است که از طریق انسداد راه تنفسی به وسیله پارچه دچار خفگی شده و جان باخته است. طبق نظریه عوامل پزشکی قانونی حاضر در صحنه حادثه، حدود ٨ساعت از مرگ مقتول گذشته بود ازاین رو با این نظریه احتمالا قتل در همان ساعت پایانی چهارشنبه شب اتفاق افتاده است. در حال حاضر جسد در پزشکی قانونی است و تحت معاینات متخصصان پزشکی قانونی برای تعیین علت مرگ قرار دارد.

قاضی کاظم میرزایی افزود: با توجه به شواهد موجود در محل جرم و اینکه متهم یا متهمان هیچ پول و مدرکی را سرقت Stealing نکرده اند، احتمال خانوادگی بودن ماجرا وجود دارد، اما تا روشن شدن ماجرا نمی توان هیچ گونه اظهار نظری در این باره کرد.

وی در پایان از همسایگان و ساکنان محل ارتکاب جرم که شاهد حضور افرادی مشکوک در ساعات پایانی چهارشنبه شب در این مسافرخانه بوده اند خواست تا موضوع را با پلیس درمیان بگذارند..

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری / رامین حسین پناهی اعدام شد + عکس

حمله سپاه پاسداران به اقلیم کردستان+ فیلم

این زن موطلایی را می شناسید ؟/او مقابل بانک ها کمین می کند+عکس چهره باز

حمله وحشتناک مارها به گچساران! /53 مار صید شدند! + عکس

راز اجساد 2 زن بدون لباس درون چمدان + تصاویر

تجاوز پدر به دختر 14 ساله اش جلوی دوربین!

میهمانی شبانه دو جوان در لواسان رنگ خون گرفت/ قتل به خاطر 500 هزارتومان !+عکس

این کارگر نانوایی همکارانش را بی هوش کرد تا نیت پلیدش را عملی کند +عکس

آخرین خبر از اولین اعدامی مفسد اقتصادی معروف!

عملیات سپاه برای دستگیری 5 عضو فاسد شورای شهر بابل + جزئیات رسوایی با یک زن

فوری / داعش مسئولیت حمله به کنسولگری ایران را پذیرفت + عکس

اعدام مادر مقابل چشمان فرزندش+عکس

اقدام شوم تازه داماد با دستور برادرعروس! + عکس و گفتگو

راز جسد تکه تکه شده دخترانه در کیسه زباله+عکس

کدخبر: 414823 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟