مرد میان سال وقتی مقابل کارآگاهان پلیس آگاهی ایستاد و مرجوعه قضایی دادسرا را تسلیمشان کرد بدون مقدمه شروع به بازگو کردن ماجرا کرد و گفت: «خدا ازشان نگذرد، تو را به خدا کمکم کنید. پس انداز یک عمرم را دزدیدند. نمی دانم کار کدام از خدا بی خبری است و اصلا نمی دانم چطوری توانسته اند این همه پول را از حسابم برداشت کنند. زندگی ام دارد از هم می پاشد، این پول ها را برای روز مبادا ذخیره کرده بودم و حالا نمی دانم چه کنم.»بررسی پرونده مال باخته نشان داد که ماجرای این سرقت Stealing از گم شدن کارت عابربانک و شناسنامه شاکی آغاز شده است و پیش از اینکه شاکی بتواند اقدامی قانونی برای اعلام مفقودی انجام دهد فرد یا افرادی با نفوذ به حساب بانکی او مبلغ ٣۵۵میلیون تومان از حسابش برداشت کرده اند. هم زمان با روشن شدن موضوع شکایت، با توجه به حوزه جغرافیایی وقوع جرم Crime به دستور سرهنگ حسین بیات مختاری، فرمانده پلیس آگاهی خراسان رضوی، گروهی از کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی در مشهد مأموریت یافتند تا به این پرونده ورود کنند و عامل یا عاملان این اقدام مجرمانه را شناسایی و دستگیر کنند.

پیدا کردن ٣سرنخ مهم

کارآگاهان پلیس آگاهی در اولین اقدام عملی با همکاری سیستم بانکی به دنبال محل انتقال پول ها برآمدند. پس از بررسی های تخصصی در نهایت پلیس Police به ٣حساب بانکی رسید که پول ها پس از برداشت به این حساب ها منتقل شده بود.با دستور قضایی بلافاصله حساب ها مسدود شدند و تحقیقاتی گسترده برای شناسایی صاحبان این حساب های بانکی از سوی کارآگاهان آغاز شد.

این سرنخ های مهم توانست کارآگاهان را یک قدم جلوتر بکشاند و در گام بعدی مأموران با هماهنگی مقام قضایی موفق به شناسایی چند مظنون شدند بررسی های بعدی مشخص کرد که یکی از مظنونان دارای سابقه کیفری است.

هدایت مظنونان به پلیس آگاهی

با مشخص شدن هویت مظنونان این پرونده، مأموران پس از هماهنگی با مقام قضایی این افراد را تحت تعقیب قرار دادند. با شناسایی محل زندگی مظنونان این افراد از سوی کارآگاهان به پایگاه سوم پلیس آگاهی در مشهد منتقل شدند تا به وضعیت اتهامات آن ها رسیدگی شود.

هم زمان با آغاز بازجویی ها، این افراد معتقد بودند که هیچ کار اشتباهی انجام نداده اند اما مدارک و مستندات موجود که دست داشتن این افراد در سرقت را نشان می داد، راه انکار را بر آن ها بست و در ادامه با انجام بازجویی های تخصصی از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی به جرمشان اعتراف کردند.

انتقام جویی به علت کینه قدیمی

متهمان که دستشان رو شده بود و دیگر راه گریزی نداشتند ضمن اعتراف به جرمشان درباره علت آن اعتراف کردند: « ما با شاکی دوست قدیمی هستیم. ارتباط ما با یکدیگر خیلی خوب بود تا اینکه یک اختلاف کوچک تمام دوستی ما را تحت الشعاع قرار داد. هر کاری کردیم نتوانستیم این اختلاف را حل و فصل کنیم. به نوعی احساس می کردیم که سرمان کلاه رفته و این رفیق قدیمی به ما نارو زده است. با طراحی این نقشه قصد داشتیم از او انتقام بگیریم.»

شگرد مکارانه با یک سرقت ساده

کارآگاهان پلیس آگاهی برای پی بردن به چگونگی دستیابی متهمان به حساب بانکی متهم، بازجویی ها را وارد مرحله جدیدی کردند که متهمان درباره شگردشان اعلام کردند: « چند وقت پیش با یک صحنه سازی توانستیم کارت بانکی و شناسنامه متهم را سرقت کنیم. این فرد متوجه موضوع نشده بود و نمی دانست مدارکش سرقت شده است وگمان داشت که این مدارک را گم کرده است. می دانستیم فرصت زیادی نداریم به همین خاطر به سرعت دست به کار شدیم و با عکسی که از او داشتیم پس از جعل شناسنامه توانستیم، با مراجعه به بانک و جا زدن خودمان به جای شاکی مبلغ ٣٣٠میلیون تومان از حسابش برداشت و به ٣حساب دیگر منتقل کنیم. اما فرصت خرج کردن پول ها را پیدا نکردیم و دستگیر شدیم.»

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اشاره به جزئیات دستگیری متهمان بیان کرد: این افراد پس از تشکیل پرونده، برای رسیدگی به جرمشان به مقام قضایی معرفی شدند. سرهنگ حسین بیات مختاری با هشدار به سودجویانی که قصد اقدامات مجرمانه ای دارند بیان کرد: شهروندان ضمن رعایت نکات ضروری برای نگهداری از مدارک شناسایی و کارت های بانکی شان، توجه داشته باشند که یک اختلاف کوچک می تواند تبعات سنگینی در پی داشته باشد. بهتر است پیش از بروز هرگونه مشکلی با کمک گرفتن از بزرگ ترها یا مشاوران به حل اختلاف هایشان اقدام کنند و نگذارند این اختلافات کهنه و تبدیل به کینه شود..

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

بی حیایی مردان عراقی از زنان ایرانی چه پشت پرده ای دارد؟!!

این جمجمه زنده است! + تصویر

اسامی و مشخصات 19 مفسد اقتصادی/ ماجرای 2500 میلیارد تومان ارز قاچاق چه بود !؟

حمله شیطانی 5 مرد به زن و مرد جوان در نخلستان ایرانشهر

تجاوز فجیع پدر و 2 پسر به دختر 12 ساله خود+ عکس

دستگیری دیپلمات ایرانی در آلمان + عکس

درخواست بی رحمانه یک مرد برای طلاق دادن زن زیبایش

موسیقی عروسی با نت مرگ! / عروس مشهدی به جای حجله به بیمارستان رفت +عکس

عروسک هایی که زن انگلیسی را حامله کرد +عکس

اجاره دادن جای خواب و آغوش یک زن ! / اتفاقی باورنکردنی و جنجالی

شوهر شیطان صفتم حتی به هم کلاسی های دانشگاه من هم رحم نکرد

از 16 سالگی با پسر عمویم ارتباط داشتم تا اینکه شب خواستگار آن اتفاق افتاد

کدخبر: 411374 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟