کشف 9 انبار احتکار کالاهای اساسی به ارزش 320 میلیارد تومان در تهران + فیلم
حجم ویدیو: 9.44M | مدت زمان ویدیو: 00:01:30

به گزارش گروه حوادث رکنا،

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظانی تهران بزرگ در رابطه با انبار شناسایی شده محل نگهداری کالاهای احتکار شده از قبیل لاستیک خودرو ، برنج و اقلام غذایی در جاده ورامین ، کهریزک ، مهدی آباد ، جاده خاوران و جاده واوان اظهار داشت: در عملیاتی که هفته گذشته توسط معاونت مبارزه با قاچاق Contraband کالا و ارزش پلیس Police آگاهی تهران بزرگ انجام شد تعداد 9 انبار که محل نگهداری غیرقانونی انواع موادغذایی از قبیل برنج ، حبوبات ، نشاسته ، چای ، ادویه جات، همراه دهها هزار حلقه لاستیک انواع خودروهای صنعتی و سواری به همراه دهها هزار عدد رینگ خودرو و همچنین بیش از 3 هزار پالت چوب ام دی اف مجموعا به ارزش تقریبی 320 میلیارد تومان کشف شد.

سردار رحیمی در ادامه گفت: در این سوله‌ها لاستیک‌هایی وجود دارد که بیشتر از دو سال و حتی بیش از زمان تولید آنها گذشته و بعضا تاریخ تولیدشان نیز سال 2016 میلادی است و کیفیت لاستیک‌های اولیه را ندارند و در این مدت در شرایطی نامناسب ، در فضای باز و زیر آفتاب نگهداری شدند و همین شرایط سوء نگهداری باعث عدم امکان و قابلیت استفاده از آنها را موجب گردیده است .

وی افزود: بیشتر این لاستیک‌ها تولید کارخانه های داخل‌ بوده اما به واسطه نگهداری طولانی آنها در شرایط نامناسب و پوسیده شده‌ و دیگر قابلیت استفاده در خودروها را ندارد با این وجود صاحبان این کالاها با سودجویی قصد داشتند که این آنها را در زمان مناسب مورد نظر خودشان در سطح بازار Store لاستیک توزیع کنند .

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت : می بایست با ایجاد یک ساز و کار نظارتی مناسب بر توزیع ارز ، زمینه یا فراهم کرد تا کالاها بویژه کالاهای اساسی در سطح بازار به درستی عرضه شده و در اختیار مردم قرار بگیرند.

وی با اشاره به کشف صدها حلقه لاستیک متعلق به خودروهای سنگین و صنعتی نیز افزود: در زمینه خودروهای سنگین نیز مدت ها است که دچار مشکل هستیم و طبیعتا کسانی که ارز را وارد می‌کنند (بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت) ) باید ساز و کار نظارتی مناسبی را تعریف کنند و در قبال این امر مسئول هستند اما تاکنون هیچ سازوکار نظارتی مناسبی برای عرضه کالاها در بازار اعلام نشده است.

سردار رحیمی تصریح کرد: هزاران انبار در این مناطق وجود دارد ؛ باید اقدامات نظارتی بر این انبارها صورت گیرد تا این کالاها با ارز دولتی و یا هر ارزی که وجود دارد به بازار تزریق شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت : در این شرایط مردم به این اقلام اساسی نیاز دارند و مالکان و عرضه کنندگان و ما به عنوان دستگاه های نظارتی باید وارد عمل شویم تا مشکلات را سامان دهیم.

سردار رحیمی در پایان در پاسخ به این سوال که "تکلیف این کالاها چه می‌شود؟" ، گفت: همه این کالاها در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت) و اداره تعزیرات حکومتی استان تهران قرار خواهد گرفت.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دکتر شیخ در حال تجاوز به بیمار روی تخت بیمارستان گیر افتاد+عکس

دختر جوان غیرتی شد و می خواست مردانگی نامزدش را با شمشیر بگیرد!+عکس

3 زن مسافر مشهد را به هم ریخت!

خارج شدن یک هواپیمای مسافربری از باند فرودگاه +تصویر

تجاوز به خانم منشی تنها در مطب دندانپزشکی شهرک غرب +عکس

این زن شیرازی جلوی دوربین کار وحشتناکی کرد! + جزییات

شیطنت های زن همسایه بچه های محل را جذب خود کرد!

مریم 18 ساله 80 هزار تومان می گرفت و کار تهرانی ها را راه می انداخت! + فیلم گفتگو

جزئیات آتش زدن 2 مأمور شهرداری در اهواز!

«حسین» بعد از 15 روز بعد از تولد همه را شوکه کرد! + عکس

سردار قلابی پسرمُرده اش راهم شهید مدافع حرم جا می زد!/عجیب ترین دروغ ها!+تصویر

زن خیانتکار با پسر شوهرش همخوابی عاشقانه می کرد +عکس

سیمین برای یک سرپناه تن فروشی می کرد!

اعدام میثم و 5 مرد مخوف در مشهد + عکس

کدخبر: 408557 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟