علی آذری ظهر امروز در حاشیه بازدید میدانی به‌ همراه معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از واحدهای مسکن مهر این شهرستان در جمع خبرنگاران گفت: موضوع بررسی وضعیت مسکن مهر قوچان از چندی پیش در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته تا بتوان نگرانی‌های به‌حق شهروندان و ساکنین این منازل را رفع کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان با یادآوری اینکه سازه انتخاب‌ شده برای مسکن مهر قوچان به‌گواهی مهندسان مربوطه در مکانی سیلاب‌گیر و زمینی نرم و اسفنجی ساخته‌ شده است، اضافه کرد: این اتفاقات موجب شده با ورود کوچک‌ترین رطوبتی، زمین دچار نشست شود که مسئله به‌ عینیت در برخی واحدها دیده می‌شود.

وی تأکید کرد: موضوع به‌ صورت کلی مورد بررسی قرار می‌گیرد که آیا با توجه به‌ اینکه هدف از سازه‌های مهر تهیه مسکن برای قشر ضعیف، مستضعف و نیازمندان مسکن بوده کم‌کاری‌هایی صورت گرفته یا نه و مصالح به‌ کار رفته نیز مطلوب و قابل‌قبول بوده است یا از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار نیست؟

آذری با اشاره به‌ اینکه آیا قراردادهایی که در این سازه‌ها و ساختمان‌ها منعقد شده با تشریفات قانونی بوده یا ترک تشریفات شده و موضوع به‌طور حتم پیگیری می‌شود، افزود: دستور تخلیه حدود 12 واحد صادر شده است، اما به‌ نظر می‌رسد، مکانی که سازه مسکن مهر قوچان در آن قرار دارد و کلی از هزینه‌های بیت‌المال نیز در آن صرف شده مکان مناسبی نیست.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قوچان با تأکید بر اینکه مرکز مطالعات و پژوهش اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی باید در سریع‌ترین زمان ممکن بررسی‌های لازم را انجام دهد، تصریح کرد: اگر این سازه‌ها مناسب برای سکونت نیست، باید به‌شهروندان اعلام شود تا جابه‌جایی‌ها و نقل‌مکان‌ها صورت بگیرد.

آذری یادآور شد: در این خصوص، پرونده‌ای در بازپرسی ویژه دادستانی این شهرستان تشکیل‌ شده و سه تن از پیمانکاران پروژه مسکن مهر نیز به‌صورت موقت بازداشت تحقیقی شدند تا با توجه به‌ بحث عدم رعایت الزامات دولتی و بی‌مبالاتی پیمانکاران، اخذ توضیح از آنان صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه به‌ نظر می‌رسد، هزینه کرد بیت‌المال بیش از این در مسکن مهر قوچان جایگاهی ندارد، خاطرنشان کرد: اگر از باب بی‌احتیاطی، بی‌مبالاتی و عدم رعایت الزامات دولتی به‌ کسی صدمه جانی وارد شود، پاسخ سختی به‌ مسببان این امر داده می‌شود، چراکه از چندی پیش زنگ‌های خطر به‌ صدا درآمده و حجت در این زمینه تمام‌ شده است.

امیرحسین پورآریا بازپرس ویژه دادسرای عمومی و انقلاب قوچان نیز با اشاره به اینکه با توجه به‌بحث عدم رعایت الزامات دولتی و بی‌مبالاتی، پیمانکاران و به‌بازپرسی احضار تا اخذ توضیح صورت بگیرد، اگر جواب قانع‌کننده باشد با اخذ تأمین آزاد می‌شوند، اما در غیر این صورت، قرار بازداشت صادر می‌شود.

اجرای سیستم فاضلاب شهری در مسکن مهر قوچان امری ضروری است

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز با اشاره به‌بررسی‌های انجام‌شده در حوزه تخصصی ژئوتکنیک و ارائه طرحی برای تحکیم و سخت کردن زمین مسکن مهر قوچان برای جلوگیری از نشست؛ گفت: این طرح تهیه شد و پیمانکار پروژه هم برای اجرا آماده تا از طریق میکروپایل و تزریق بتون تحکیم بستر ساختمان انجام شود.

رضا نوروزی با تأکید بر اینکه باید نسبت به‌جلوگیری از نفوذ رطوبت در آینده نیز اقداماتی صورت بگیرد؛ بیان کرد: اجرای سیستم فاضلاب شهری ضروری به‌ نظر می‌رسد که موضوع از طریق شورای مسکن و آبفای خراسان رضوی برای اجرای هرچه سریع‌تر شبکه فاضلاب پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: پس از سخت شدن زمین و اطمینان از عدم نشست، ترمیم ترک‌های ایجاد شده و نواقصی که در اثر نشست انجام‌ شده کار بعدی است که توسط پیمانکار انجام و واحدها تحویل متقاضیان می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به‌ اینکه اقدام فعلی سخت کردن زمین است و پس از اطمینان کار برای ساخت دیگر واحدهای مسکن مهر آغاز می‌شود، بیان کرد: از مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی برای بررسی کلی وضعیت ساختمان‌ها و بستر زمین تقاضای بررسی‌ شده تا اگر این محل برای سکونت مناسب نیست تخلیه و جایگزینی واحدهای مسکن مهر صورت بگیرد.

نوروزی با یادآوری اینکه به‌ ازای هر بلوک برای تزریق بتون بین 30 تا 50 میلیون تومان هزینه اولیه برآورد شده است؛ گفت: انتقال چاه‌های موجود در زیر ساختمان‌ها در دستور کار پیمانکار بوده و باید بدون فوت وقت کار انتقال را انجام بدهد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

ساده ترین مراسم عروسی فوتبالیست ایرانی با خانم میلیاردر یونانی + عکس

100 بار تجاوز به پسربچه پلی استیشن باز+ عکس

صادق برای زنم پیامک عاشقانه می فرستاد او را آتش زدم +عکس

آبادانی ها مردان بی حیای عراقی را چاقو چاقو کردند!

دلخراش ترین صحنه ای که در محل سقوط هواپیمای یاسوج دیده شد! + تصویر

این دختر وقتی پسر شد به دوست مادرش دل بست ! + عکس

دعوای خونین ورزشکار قهرمان با بازیگر معروف + عکس

فریادهای خانم بازیگر بعد از طلاق در دادگاه! + جزییات

این چوپان واقعا سکه‌های ۱۲۰۰ ساله پیدا کرد! / در شمالغر تهران رخ داد+ جزئیات

تجاوز وحشیانه به یک زن در ویلای شخصی‌اش!

لحظه حمله مرد متجاوز به دخترجوان در کوچه خلوت+فیلم

تجاوز گروهی به دختر 19 ساله بد لباس در فروشگاه + عکس

مرگ 33 زن و دختر جوان به خاطر جراحی زیبایی پایین تنه + عکس

مرگ پسر خرمشهری هنگام شارژ تلفن همراه + عکس

گفتگوی تلخ با مادر پسر 12 ساله آبادانی که خودکشی کرد / من گدایی کردم نه تن فروشی + فیلم و عکس

 

کدخبر: 404591 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟