این روزها مساله بی‌آبی بخصوص در جنوب کشورمان به اصلی‌ترین مساله روز و موضوع اصلی صحبت همه محافل تبدیل شده است. کسانی که هنوز بی‌آبی را با گوشت و پوست در متن زندگی خود احساس نکرده‌اند تنها می‌توانند دلی بسوزانند و اگر فرد مسئولی باشند حداکثر نگران روزی شوند که این بلا بر سر خودشان نازل شود و کمی صرفه‌جویی کنند. ولی برای هموطنانی که در متن ماجرای محرومیت از اصلی‌ترین عنصر حیات روزگار می‌گذرانند، عبارت "بحران آب" بسیار بزرگتر از یک هشدار تلخ است.

آنها ساعت‌ها در صف‌های طولانی تانکر توزیع آب می‌ایستند و اگر خدا نکند و روزی ماشین نیاید چیزی مرهم لب‌های خشکیده و کام تلخشان نخواهد شد. هموطنانی که اکثریت عمده‌شان حتی توانایی مالی خرید آب تصفیه شده بطری را هم ندارند و زمانه چنان سازش را برایشان ناکوک کرده که گفتن "می‌فهمم" و "می‌دانم" نمی‌تواند غبار غم را از پیشانی‌شان بزداید. 
در این میان عده‌ای بدون کوچکترین همدردی، به جای ریشه‌یابی مشکل و معرفی مقصران و دنبال کردن حقوق این افراد مظلوم به دنبال یافتن نمونه خارجی برای ماجرای ادامه‌دار و تلخ تشنگی هستند تا به گمان خود با این کار یا باری از دوش مقصران بردارند یا انسان‌های رنج کشیده را با این مضمون که "اگر در سختی هستی نگران نباش چون همه در همین شرایط هستند" وادار به سکوت کنند. 
در نمونه‌ای از این رویکرد، امروز در یکی از رسانه‌های پرمخاطب خبری منتشر شد که مردم یکی از شهرهای ایالات متحده هم در بی‌آبی به سر می‌برند. اگر کسی قضیه را دنبال نمی‌کرد این شهر را خرمشهری دوم می‌‍پنداشت و شهری خالی از آبادانی مانند آبادان.

غافل از اینکه هرچند معضل بی‎آبی بسیاری از نقاط دنیا را دربرگرفته، اولا اکثریت غالب مردم آنجا توانایی خرید آب بطری را دارند و دوما آنها اصلا از آب لوله‌کشی برای آشامیدن و پختن غذا استفاده نمی‌کنند و اگر وضعیتشان به وخامت جایی مانند خرمشهر برسد مجبور نخواهند شد شب سر گرسنه بر بالین بگذارند. 
گذشته از تمام اینها، مقایسه وضع خود با وضعیتی بدتر تنها ما را با احساس کاذبی از کمال و کار درستی، اگر پایین هم نکشد در همان نقطه‌ای که هست ثابت نگه می‌دارد و فقط در قیاس با موفقیت‌ها و برنده‌هاست که پیشرفت و گشایش حاصل می‌شود. 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تازه دامادی اسیر زن مطلقه بود / نوعروس به حجله نرفته طلاق گرفت

دستگیری رئیس شرکت نفت و گاز + عکس

پسرم خام بود و عروسم سروگوشش می جنبید تا اینکه مچ اش را گرفتم

این پزشک منحرف به بیماران مرد هم رحم نمی کرد! + عکس

دختر دبیرستانی با یک صیغه محرمیت به خواسته امیر تن داد!

اتفاق عجیب درباره صیغه‌خانه‌های مشهد + تصویر

آخرین خبر از پرونده مربی منحرف در شیراز / او 40 ساله است

مقام دولتی که در پوشش مبدل مردم را کتک می زند! + تصویر

سقوط وحشتناک و مرگ دلخراش مردی در آبشار + تصویر

توهین کثیف دختر اسرائیلی به مسلمانان + عکس

5 ساعت تجاوز به زن 69 ساله توسط جوان 31 ساله + عکس

شوهرم معشوقه‌اش را به خانه آورد و در برابر چشمانم با او همخوابی کرد+ عکس

وقتی به دعوت زن جوان به خانه اش رفتم مردی چشم هایم را بست و از شرایط بد من فیلم گرفت! + عکس

اقدام وحشتناک در اتاق خواب زن صیغه ای

 

کدخبر: 398959 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیسان درویشی
آیا این خبر مفید بود؟