به گزارش رکنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در ادامه یکصدوبیست و هشتمین نشست خبری در ارتباط با بحث سکه و ارز اظهار کرد: کسانی که ثبت سفارش کردند، نسبت به ثبت سفارش خود، ارزی دریافت کردند اما در خصوص موضوع ثبت سفارش خود هیچ گونه سابقه فعالیت نداشتند. مثل دو شرکت که دو برادر هستند، 20 و چند میلیون یورو را برای وارد کردن کاغذ روزنامه گرفتند اما در حالی که ربطی به اینها نداشته و اصلا موضوع فعالیت شان نبوده است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: یک موضوع مهمتر این است که این مسئله را در سال 91 و 92 داشتیم و هم الان اتفاق افتاده که چگونگی آن قابل تحقیق است. افرادی در بازار Store که نه صراف هستند و نه کارشان این است، در خرید و فروش عمده ارز دخالت داشتند و به صورت بسیار گسترده و عمده سکه خرید و فروش می کردند. برخی از اینها بر اساس تحقیقات میدانی که اواخر سال گذشته شروع شد، به افرادی برخوردند که دیدند اینها در بازار صرافی ندارند اما مبالغ سنگینی را در طول شبانه روز و هفته خرید و فروش می کنند و در ورود و خروج ارز و سکه نقش دارند.

وی افزود: برخی از اینها با حکم قضایی و توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند. برخی از اینها ادعا می‌کنند با هماهنگی بانک مرکزی و برای کنترل بازار ارزها را خرید و فروش می‌کردند یا وارد یا خارج می کردند. اینکه این مسئله چقدر مورد تایید است هنوز معلوم نیست؟ متاسفانه در سال های 91 و 92 هم افرادی دستگیر شدند. از جمله کسی که در همین موضوع هم دستگیر شده و نیروی انتظامی گفته دو تن سکه داشته است.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: این فرد حمید مظلومین و پسرش محمدرضا مظلومین نام دارد که آن موقع هم دستگیر شدند و حکم گرفتند و رسماً بانک مرکزی به دادسرا و دادگاه گفتند اینها با نظر و هماهنگی ما بوده است و ما این دلارها را در اختیارشان قرار دادیم. با آن توضیحی که آن زمان نماینده مرکزی و حراست دادند، دادگاه اعلام کرد که جرمی از این بابت مرتکب نشدند.

وی افزود: یکی از بحث ها این است که این مسئله مورد تایید بانک مرکزی هست یا خیر. در ارتباط با یکی از افرادی که تا روز دستگیری به گفته خودش 46 مورد هر دفعه بین 4 تا 7 میلیون دلار گرفته، یکی از افراد بانک مرکزی گفته که این با هماهنگی ما بوده است.

اژه ای ادامه داد: از این فرد دو تن سکه گرفته نشده اما اسناد و مدارکی که بدست آمده مشخص شده، این فرد و پسرش بیش از دو تن خرید و فروش کرده است. در این پرونده پدر بازداشت و پسر آزاد است.

وی درباره مستندی که درباره محتوای اینستاگرام Instagram پخش شد گفت: اولاً بسیار مایه تاسف است که افراد فقط یک جانبه قضیه را نگاه می کنند و فقط منتقد هستند. چرا افرادی که متاسفانه اگر مقید به ارزش های اسلامی معتقدات این مردم متدین نیستند، اقلاً غیرت خودشان کجا رفته که خود را برهنه و نیمه برهنه می کنند و در معرض دیدم عموم می گذارند و حرکات عجیب و غریب انجام می دهند. ندیدم کسی این طرف قضیه را محکوم کند. کسانی که برهنه و نیمه برهنه می شوند و عفت عمومی را جریحه دار می کنند، قطعاً خلاف شرع و قانون Law و جرم Crime است.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: یک سر و صدای به راه انداخند تا تاثیر منفی بگذارند. این فرد یک شب بازداشت نشده است که شاید هم بی وجه بوده که بازداشت نشده است. خیلی از دروغ هایی که در این خصوص گفتند واقعیت نداشته است.

محسنی اژه ای افزود: خودم چیزی که از ناحیه صدا و سیما پخش شد را ندیدم اما گفتند که اسم این خانم پخش نشده و چهره او را هم به اسم واضح پخش نکردند اما کسانی که اینستاگرام را می دیدند شناختند. اصلاً این افرادی که سه الی چهار نفر بودند و سراغ اینها رفتند، غیر از یک نفرشان مورد نظر دستگاه قضایی و انتظامی نبوده که سراغ اینها بروند. متاسفانه از بیرون افرادی را بکار می گیرند و پول می دهند و تشویق می کنند که در فضای مجازی یا عمومی روسری خود را بردارند که صرف بی عفتی و بی غیرتی نیست بلکه یک هدف سیاسی پشت آن است و دنبال قبح شکنی و هنجارشکنی هستند. در اینجا هم دنبال آن عوامل هستند و وقتی سراغ اینها رفتند دیدند که آنها اصلا از جنبه پشت قضیه خبر نداشتند. اگر مستندی برای پیشگیری و انزار توسط صداوسیما با همکاری نیروی انتظامی پخش شده و اسم کسی را نبرده، ایرادی ندارد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دستگیری 4 شاخ اینستاگرامی تهران پس از قتل وحید مرادی

وقتی یک فوتبالیست سوپراستار می‌شود یعنی سینما بی در و پیکر است!

ناگفته های نماینده شیراز از سقوط هواپیمای ATR آسمان در دنا / خلبان عامل اصلی نبود

پسر فروغ فرخزاد درگذشت +عکس

ادعایی جدید/ ماموران موساد شبانه وارد تهران شده و نیم تن اسناد هسته‌‌ای ایران را با خود بردند!؟

لحظاتی پیش رخ داد/ انفجار تروریستی در پارک شهر فاریاب

شکارچی زنان مشهد یک زن بود

دردسر حرف های خلبان مردودی در فضای مجازی / پلیس فتا رسیدگی کرد

مزاحمت های زشت یک نماینده انگلیسی برای دو دختر او را رسوا کرد

تجاوز پزشک مغز و اعصاب به بیماران زن و مرد!+عکس

مرد خشن در کوچه بن بست شهرک غرب مرا گیر انداخت! + عکس

پوریا و مهتاب برای عاشقانه زندگی کردن درخواست طلاق دادند!

رفتار زننده داماد با عروس 18 ساله مشهدی سر سفره عقد / پدر قبل از عقد مرا به اتاق فرستاد!

اقدام گستاخانه مرد متاهل با زن زیبا در جنگل + عکس

 

کدخبر: 397988 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟