قرار زایمان یک هفته پس از کنکور بود بچه عجول بود! + عکس

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، ماهان کوچولو اجازه نداد تست های کنکورش تمام شود و او را راهی بیمارستان کرد.سمیه رحمانی زن ٢١ ساله ای که تمام یک سال گذاشته درس خوانده بود تا در رشته تربیت معلم ادامه تحصیل دهد اما نتوانست. اصلا تصورش را هم نمی کرد پسرش در روز آزمون به دنیا بیاید.صبح به همراه همسرش به دانشگاه پیام نور مریوان رفت .تنها به ٥ سوال پاسخ داده بود که ماهان کوچولو او را غافلگیر کرد .
سمیه رحمانی که حالا مادر ماهان ٤روزه است، درباره جزییات این حادثه Incident  گفت: من یک‌بار ‌سال ٩٣ کنکور داده بودم. می‌خواستم روانشناس بشوم اما قبول نشدم تا این‌که ازدواج کردم. در این مدت گرفتار مراسم ازدواج بودم تا این‌که دوباره تصمیم گرفتم کنکور بدهم ولی این‌بار در رشته تربیت معلم. روز آزمون با همسرم به محل آزمون رفتیم. قرار شد همسرم بیرون از دانشگاه منتظرم بماند. من در هفته ٣٨ بارداری بودم و به گفته پایگاه سلامت محله‌مان قرار بود ١٥ تیرماه زایمان کنم. نه استرس داشتم و نه درد، با این وجود همسرم نگرانم بود. مدام توصیه می‌کرد مراقب خودم باشم به محض این‌که دردم شروع شد، به او اطلاع بدهم. در دانشگاه به روی متقاضیان باز شد و سر جلسه نشستم. کاملا حالم عادی بود، تا این‌که یک برگه سوالات پخش شد. تمرکز کرده بودم تا تست‌ها را پاسخ بدهم که ناگهان بدنم شروع به لرزیدن کرد. نمی‌توانستم خودم را کنترل کنم. به معلم‌شدن فکر می‌کردم. شغل معلمی را دوست دارم. تا سوال ٥ را پاسخ دادم، حالم بدتر شد. به یکی از مراقبان گفتم حالم بد شده. من را راهنمایی کرد تا به نمازخانه بروم.
در این مدت مراقب بودم که حواس داوطلبان کنکور را پرت نکنم. در نمازخانه کمی راه رفتم کمی نشستم اما دردم ساکت نمی‌شد تا این‌که از یکی از مراقبان خواستم با همسرم تماس بگیرد. وقتی به مهران جریان را گفتم، دقایقی نگذشت که سوار آمبولانس شدم و به بیمارستان بوعلی رفتم.
کمتر از ٢ساعت طول کشید که ماهان به دنیا آمد. خوشحال بودم اما از طرفی ناراحت، چون کنکور ٩٧ را از دست دادم. در یک‌سال گذشته خیلی درس خواندم. تمام تلاشم را کرده بودم. اما هرگز تصور نمی‌کردم در جلسه کنکور درد زایمان به سراغم بیاید. او در ادامه می‌گوید: «خیلی سخت است حالا با ماهان دوباره درس بخوانم اما سعی‌ام را می‌کنم تا دوباره در آزمون کنکور شرکت کنم. با به دنیاآمدن ماهان، یکی از مسئولان تماس گرفت و گفت که می‌توانم در یک دانشگاه بدون آزمون ثبت‌نام کنم.» او که ٣ برادر و یک خواهر دارد، در ادامه می‌گوید: «خواهر و برادرهایم همه تحصیلات دانشگاهی دارند، تنها من تا دیپلم درس خواندم. امیدوارم بتوانم در یک دانشگاه دولتی قبول بشوم.»
مهران احمدی همسر سمیه ٢٧‌سال دارد.
ترخیص کار است و نویسنده. کتاب ستاره‌های درخشان جلال آل‌احمد را به زبان کُردی ترجمه کرده است. لیسانس تربیت معلم دارد. سمیه می‌گوید: «همسرم را الگوی خودم قرار داده‌ام و می‌خواهم همانند او یک معلم شوم.» مهران درباره روز آزمون گفت: «پیش از این‌که سمیه داخل دانشگاه برود، مدام می‌گفتم مراقب باش. و از او خواستم به مراقبان اعلام کند که پا به ماه است. نمی‌توانست موبایل سر جلسه ببرد، به همین خاطر وقتی سمیه داخل رفت، شماره‌ام را به یک نگهبان دانشگاه دادم تا اگر مشکلی برای سمیه پیش آمد، با من تماس بگیرند. در پارک روبه‌رو دانشگاه نشسته بودم. من استرس داشتم اما سمیه نه. هنوز یک‌ساعتی نگذشته بود که یک شماره ناشناس با من تماس گرفت. صدای سمیه از پشت تلفن می‌آمد. «درد دارم» «درد شدید» اصلا نفهمیدم چطور تلفن را قطع کردم و خودم را جلوی در دانشگاه رسوندم. در دانشگاه یک آمبولانس مستقر بود. سمیه را سوار آمبولانس کردم و به سرعت به بیمارستان رفتیم. ٢ساعت بعد ماهان به دنیا آمد، اما ناراحتِ سمیه بودم. او کلی زحمت کشیده بود. در این ٩ماه در خانه بود و تمام وقتش را صرف درس‌خواندن کرده بود. او کلاس‌های کنکور نرفت ولی انواع تست‌های کنکور را زده و کتاب‌های درسی را بارها و بارها مرور کرده بود اما همه رویاهایش نقش برآب شد.»
دکتر سیامک واحدی رئیس داشگاه علوم پزشکی استان کردستان هم درباره این اتفاق عجیب گفت: «ساعت ٢٠: ٩ روز پنجشنبه بود که زن ٢١ساله‌ای با آمبولانس به بیمارستان بوعلی منتقل شد. مادر مریوانی درحالی که مدت زیادی از توزیع سوالات کنکور نگذشته بود، با شروع درد‌های انقباضی قبل از زایمان دچار ترس و ناراحتی شده بود که مراقبان جلسه متوجه درد و علایم زایمان این داوطلب کنکور شدند و پس از تماس و حضور نیروهای اورژانس، به بیمارستان بوعلی مریوان منتقل شد. مادر مریوانی ساعت ٩:٣٠دقیقه تحویل زایشگاه بیمارستان بوعلی داده شد و ساعت ١٢: ١٥ ظهر پنجشنبه نوزاد پسر این خانواده به دنیا آمد.»
همایون خالدی مسئول امتحانات مریوان هم گفت: «مادر ٢٠ساله مریوانی روز پنجشنبه که همراه همسر خود به محل آزمون کنکور سراسری علوم انسانی رفته بود، کمی بعد از آغاز جلسه کنکور با آزمون متفاوتی روبه‌رو شد و نوزاد خود را به ‌دنیا آورد. ساعت حدودا ٩ بود که درد زایمان سمیه رحمانی شروع شد. اتفاق نادری بود که در حوزه دانشگاه پیام نور مریوان رخ داد. امیدوارم این مادر بتواند در سال‌های بعد در دانشگاه قبول شود و تحصیلاتش را ادامه دهد.»

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید

نیلوفر زن بیوه ای بود که سعید شبانه با قمه سراغش رفت

درگیری خونین آقای خواننده با قهرمان کشتی جهان در آبادان

پسر فرماندار در هواپیما دختری را آزار داد! / این مرد آزاد است

شوک بزرگ به ابراهیم تاتلیس/ این بار پسرش تهدید به قتل شد

ببینید 11 عضو خانواده هندی را چطور کنارهم دار زده اند! + فیلم 16+

جوان سیاه پوستی که با صابون سفید پوست شد+عکس

فوری / حادثه وحشتناک هواپیمای مسافربری در آسمان ساری

فیلمبردار سینما من را بی هوش کرد و از او حامله شدم! + جزییات هولناک

تجاوزکفتار پیربه نوه ونتیجه اش/ پدربزرگ کثیفم را به طرز فجیعی کشتم!+عکس

نقشه عجیب دانش‌آموز۱۵ساله همدانی برای دنبال کنندگان سایت های ناجور+عکس

وقتی زن بی لباس در را به روی پیک موتور باز کرد! + عکس

تجاوز یعنی رابطه بدون موافقت زن و مرد!

جسد زن باردار با جنین بیرون زده از بدنش در سطل زباله پیدا شد+عکس

نجات معجزه آسای زن اصفهانی در شب تولد امام رضا(ع) / پسر 16 ساله با امام ارتباط گرفت

کدخبر: 394325 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟