دستگیری سرهنگ قلابی برای سیزدهمین بار در تهران! + عکس

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، تحقیقات برای بازداشت اعضای این باند، 29 فروردین‌ماه امسال به جریان افتاد. آن روز دو برادر وارد کلانتری 154 چیتگر شدند و گزارش سرقت Stealing را اعلام کردند. یکی از آنها گفت: لحظاتی قبل از پل Bridge عابرپیاده در همین حوالی پایین آمده بودیم که یک پراید132 سفید رنگ توقف کرد و مردی از صندلی شاگرد پیاده شد. او خودش را سرهنگ پلیس مبارزه با مواد مخدر Drugs معرفی کرد و مدعی شد که به او گزارش‌هایی رسیده که دو مرد جوان با مشخصات ما اقدام به خرید و فروش مواد مخدر می‌کنند. او بدون ارائه کارت شناسایی ما را تفتیش بدنی کرد و 500 هزار تومان پولی که داشتیم را برداشت و روی صندلی پراید ریخت. بعد از ما خواست که از ماشین پراید فاصله بگیریم. آن مرد به سرعت روی صندلی شاگرد سوار شد و راننده هم پایش را روی پدال گاز فشار داد و هر دو از محل فرار Escape کردند. من توانستم هنگام دور شدن پراید شماره پلاک آن را ب-‌ایران38/*** س 87 – یادداشت کنم.

بازداشت اولین متهم

با اطلاعاتی که دو برادر در اختیار مأموران کلانتری 154 چیتگر گذاشتند مالک پراید که زنی جوان بود شناسایی شد. او گفت که سواری پراید در اختیار شوهر 45‌ساله‌اش که اکبر.‌پ نام دارد است. در شاخه دیگری از تحقیقات اکبر به اداره پلیس دعوت و از سوی دو شاکی به عنوان راننده پراید شناسایی شد. اکبر اما مدعی شد که شاکیان شماره پلاک را اشتباه برداشته‌اند. وقتی اکبر به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه10برای انجام تحقیقات فنی به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران منتقل شد به عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار شناسایی شد. بررسی‌سوابق وی نشان داد که اکبر قبلاً پنج‌بار به اتهام جرائم مختلف مثل نزاع منجر به قتل، سرقت، اخاذی و... بازداشت شده و به زندان Prison افتاده است.

شناسایی سرهنگ قلابی

او در تحقیقات فنی پلیس به جرمش اعتراف کرد و سرهنگ قلابی را که دوست 39‌ساله‌اش بابک.‌ت بود به پلیس معرفی کرد. اکبر گفت: مدتی قبل داخل کمپ ترک اعتیاد با بابک آشنا شدم و قرار شد که در پوشش پلیس مبارزه با مواد مخدر از شهروندان اخاذی کنیم. من در نقش راننده بودم و بابک در نقش سرهنگ پلیس سوژه‌ها را شناسایی و از آنها اخاذی می‌کرد. بعد از هر سرقت پول‌ها را بین خودمان تقسیم می‌کردیم و گوشی‌های سرقتی را بابک به کرج می‌برد و می‌فروخت.

دستگیری دو عضو دیگر باند

بعد از آن بود که دو شاکی تصویر بابک را به عنوان سرهنگ قلابی شناسایی کردند. پس از شناسایی بابک مخفیگاه وی در حیدرآباد کرج شناسایی شد و کارآگاهان پلیس 20‌اردیبهشت‌ماه او را بازداشت کردند. کارآگاهان در بازرسی از مخفیگاه متهم موفق به کشف تعداد زیادی گوشی تلفن همراه متعلق به افراد غیر شدند. در حالی که کارآگاهان پلیس در حال انتقال متهم به اداره پلیس بودند یک دستگاه خودروی سمند نقره‌ای رنگ با پلاک‌های مخدوش به مخفیگاه بابک نزدیک شد. کارآگاهان که احتمال می‌دادند راننده سمند هم از همدستان بابک باشد او را بازداشت و در بازرسی از داخل خودروی وی چندین گوشی تلفن همراه سرقتی کشف کردند. راننده سمند که مردی 35‌ساله به نام منصور.‌خ بود در همان لحظه دستگیری به مسروقه بودن تمامی گوشی‌های تلفن همراه کشف شده اعتراف کرد و گفت که همه سرقت‌ها را با همدستی بابک انجام داده و آخرین سرقت مربوط به ساعتی قبل از بازداشت است. منصور در توضیح سرقت‌ها به پلیس گفت: من و بابک بچه محل هستیم و از چهار سال قبل با هم کار می‌کنیم. بیشتر وقت‌ها برای سرقت از کرج راهی تهران می‌شدیم. البته به خاطر اینکه من با خیابان‌های تهران آشنا نیستم در نقش راننده بودم و بابک بود که در نقش سرهنگ قلابی از مردم اخاذی می‌کرد.

اعتراف‌های سرهنگ قلابی

بابک.‌ب هم وقتی مورد تحقیق قرار گرفت به دهها فقره سرقت اعتراف کرد و گفت: من بارها به اتهام جرائم مختلف بازداشت شده و به زندان افتادم، اما هر بار بعد از آزادی دوباره مرتکب جرم Crime می‌شدم. آخرین بار سه‌سال قبل به اتهام اخاذی در پوشش پلیس بازداشت شده و به زندان افتادم تا اینکه سه‌ماه قبل از زندان آزاد شدم. ابتدا با خودروی اکبر در پوشش پلیس اقدام به اخاذی از مردم می‌کردیم تا اینکه اکبر بازداشت شد. بعد از آن بود که به سراغ منصور رفتم و این بار از ساعت6‌صبح تا حدود‌11 به این شیوه سرقت می‌کردیم و با خودروی او به اخاذی‌ها ادامه دادیم تا اینکه بازداشت شدیم. سرهنگ کارآگاه داوود‌فرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: دستور انتشار تصاویر سه متهم از سوی بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه10 به منظور شناسایی جرائم بیشتر صادر شده است. وی گفت: افرادی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده‌اند می‌توانند برای پیگیری شکایت خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

وحید مرادی شرور معروف تهران هنگام بازسازی قتل حسین چه گفت؟ + فیلم اختصاصی

راز هولناک ازدواج یک مرد با 2 خواهر!

دردسر دوست مجرد داماد برای عروس جوان / خسرو خیلی مهربان است!

مادر سنگدل نوزادش را در دریای خون بند ناف رها کرد تا بمیرد + عکس

اولین گفتگو با پدر عاطفه / ماجرای درآوردن کلیه ها دختر 9 ساله چه بود؟ + عکس

زن معتادی که جراح معروفی شد + عکس

«فرمون» به سمت مرگ پیچید / استاد شرمنده ایم! + عکس

مردی که بچه دار نمی شد با ساطور دست های همسرش را قطع کرد! +عکس

عشق اینترنتی، زن جوان را پای چوبه دار برد + عکس

دانش آموز 12 ساله مشهدی با قرص های روانگردان 5 دوستش را مسموم کرد!

درگیری خونین قمه کش ها به خاطر تصاحب یک زن در بلوار طبرسی مشهد

بلایی که زن برادرم به زندگی من و خودش آورد!

 

کدخبر: 383783 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟