به گزارش گروه جنایی رکنا، در پی قتل Murder دو نفر از مشاوران و وکلای دادگستری در لنگرود و ارومیه هیأت رئیسه اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

جنایات قتل سرکار خانم پور رجبی عضو مرکز مشاوران قوه قضائیه و جناب آقای منصور محمودی وکیل پایه یک دادگستری به فاصله چند روز، با توجه به حوادث Accidents مشابهی که در گذشته رخ داده، نگرانی عمیقی را در بین دست اندرکاران فرایند دادگستری رسمی کشور از جمله وکلای محترم دادگستری فراهم کرده است.
صرف‌نظر از انگیزه‌های فردی عاملان، از آنجا که این جنایات مرتبط با فعالیت حرفه‌ای قربانیان و متأثر از نتیجه فرایند دادرسی (حاکم یا محکوم شدن افراد) صورت گرفته، تبدیل شدن آن به رویه بیش از هر چیز به فرایند رسمی دادگستری و حاکمیت قانون Law لطمه می‌زند. دادگستری رسمی تنها زمانی می‌تواند درست عمل کند که وکیل و قاضی Judge و مأمور اجرا و سایر عوامل مؤثر در آن از عوامل بیرونی چون هراس از انتقام کورکورانه افراد محکوم شده، مصون باشند و در مقابل این تهدیدات حمایت شوند.
اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ضمن ابراز تأسف عمیق از این حوادث و تسلیت به خانواده‌های داغدار، از مقامات محترم قضائی و انتظامی و امنیتی می‌خواهد که با این دو حادثه، نه به عنوان قتل اتفاقی بلکه به عنوان حوادث وحشت‌افکنی که نظم جامعه و فرایند رسمی دادگستری را هدف قرار داده‌اند، برخورد قاطع و فوری به عمل آورند.
شناسایی ریشه‌های این قبیل حوادث که در گذشته نیز برای دیگر دست‌اندرکاران عدالت از جمله قضات، مأموران پلیس Police و وکلا رخ داده و اتخاذ اقدامات و تدابیر بازدارنده، امری ضروری و فوری برای جلوگیری از مخدوش شدن فرایند دادگستری است. با درک نگرانی عمیق همکاران، اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران و کانون وکلای دادگستری مرکز بر اساس مذاکرات انجام شده، هیأتی را مأمور بررسی علل و عوامل این حوادث و بررسی راهکارهای ممکن برای جلوگیری از تکرار آنها کرده و نتایج اقدامات را به اطلاع خواهد رساند.
ضمنا از اقدامات فوری کانون محترم آذربایجان غربی در پیگیری حادثه Incident اخیر از مقامات استانی سپاسگزاری می‌شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جزییات مرگ یک زندانی با شوکر برقی در زندان بیرجند + عکس و سند

اعترافات شوکه کننده یک زن/ شوهرم پدر نوه دختری ام است ! + عکس

نامه تکاندهنده شهناز به شوهرش از اقدام بی شرمانه یک مرد

حمید صفت از زندان آزاد می‌شود / این خواننده اعدام نخواهد شد!

قتل عاطفه 9 ساله برای دزدیدن کلیه هایش ! / قاتل جسد را آتش زد + عکس دختربچه

پیدا شدن اجساد خلبان هواپیمای یاسوج ، رییس هیات والیبال و مادر 2 برادر

این شیاد را می شناسید؟! او به زنان تهرانی پیشنهاد ازدواج می داد + عکس

این 3 زندانی شکارچیان شب های تهران بودند + عکس بدون پوشش

آخرین خبر از جنجال خوردن گربه ها در روستاهای فقیر سیستان و بلوچستان + عکس

شنای نماینده مجلس و فرماندار با کت و شلوار در استخر +عکس و جزییات

ناصر ملک مطیعی ستاره ماندگار سینمای ایران درگذشت + آخرین مصاحبه

این 2 دزد مهربان را می شناسید! / درخواست قاضی از مردم تهران+فیلم گفتگو وعکس

جزییات مرگ یک زندانی با شوکر برقی در زندان بیرجند + عکس و سند

 

کدخبر: 383738 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟