به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری رویترز، پیتر داتن، وزیر امور داخلی استرالیا، امروز (سه شنبه) اعلام کرد یک ماه پس از پایان بازی های کشورهای مشترک المنافع در این کشور که در شهر ساحلی گُلد کوست در ایالت کوئینزلند برگزار شد، جستجو برای یافتن 50 ورزشکار و مقام ورزشی ناپدید شده در این کشور همچنان ادامه دارد. از سوی دیگر، یکصد و نود نفر دیگر نیز پس از پایان این بازی ها تقاضای پناهندگی در استرالیا کرده اند.
پیتر داتن که با خبرنگاران در شهر کانبرا، پایتخت استرالیا، گفتگو می کرد، همچنین افزود عملیات جستجو برای یافتن افراد ناپدید شده آغاز شده است. وی افزود مقامات مهاجرتی این کشور قصد دارند پس از یافتن این افراد آنها را بازداشت و در نهایت به کشورهای متبوعشان باز گردانند.
وزیر امور داخلی استرالیا همچنین تصریح کرد پس از پایان بازی های کشورهای مشترک المنافع، 190 نفر نیز برای دریافت ویزای محافظتی، نوعی روادید که به پناهندگان اعطا می شود، تقاضا داده اند. پانزده نفر نیز برای دریافت انواع دیگر روادید درخواست کرده اند.
در ادامه گزارش رویترز آمده است اینکه برخی ورزشکاران شرکت کننده در بازی های مهم بین المللی، پس از پایان این بازی ها کشورهای میزبان را ترک نکنند و تقاضای پناهندگی در این کشورها کنند، پدیده تازه ای نیست؛ اما شمار ورزشکارانی که پس از پایان بازی های سال جاری میلادی (که در روزهای چهارم تا پانزدهم آوریل در گلد کوست استرالیا برگزار شد)، از استرالیا تقاضای پناهندگی کرده اند بسیار قابل توجه است.
گزارش روزیترز می افزاید شمار شرکت کنندگانی که در سال های گذشته در جریان بازی های کشورهای مشترک المنافع در شهرهای ملبورن استرالیا (سال 2006)، منچستر انگلیس (2002) و گلاسکوی اسکاتلند (2014) ناپدید شدند و یا برای پناهندگی در کشورهای میزبان درخواست کرده بودند، به ده ها نفر می رسید نه صدها تن.
در بازی های کشورهای مشترک المنافع سال جاری میلادی (2018) که در شهر ساحلی گلد کوست استرالیا برگزار شد، شش هزار و ششصد ورزشکار شرکت کردند. نکته جالب اینجاست که برخی از ورزشکاران –از جمله ورزشکاران اهل کامرون، کشوری در آفریقای مرکزی– حتی در مسابقات حضور هم نیافتند و پس از ورود به خاک استرالیا ناپدید شدند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

کثافتکاری مرد مسافر داخل هواپیما مسافربری + عکس

تجاوز جوان پرشیا سوار به دختر جوان / این جوان در شمال تهران بی ناموسی می کرد / او را می شناسید؟ + عکس بدون پوشش

این زن و مرد خبیث را دیده اید؟ / آن ها در حرم امام رضا(ع) کار کثیفی انجام دادند + عکس

 پلیس شوهرم را کنار دختر خاله ام در اتاق خواب دستگیر کرد / مردی را اجیر کرده بودم تا او را تعقیب کند

فوری / دختر 13 ساله یک سیاستمدار ایرانی ربوده شد

سرنوشت تکاندهنده دختر زیبای ایرانی + تصاویر و جزییات

یک زن زیبای ایرانی میهمان ویژه عروسی سلطنتی انگلیس + عکس

نقشه برای تصاحب دختر ایرانی در حجله شیخ نشین میلیاردر + جزئیات

فیلم لحظه به لحظه قتل/ وحید مرادی چطور درمهمانی حسین دست به چاقوشد؟

فوری / پلیس تهران حساب بانکی ۴ هنرپیشه و فوتبالیست معروف را مسدود کرد

مرد بی رحم به نازنین دختر 13 ساله دوست صمیمی اش هم رحم نکرد! / او به شلاق و تبعید محکوم شد

شراره 25 ساله پسرهای نوجوان را عاشق خودش می کرد!

راز 8 ساله یک زن که هنگام ماموریت شوهرش زایمان کرد / رویا آزمایش هم داد ولی شوهرش قبول نکرد + عکس

جن در رختکن استادیوم فوتبال !+ فیلم واقعی 16+

کدخبر: 382727 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟