انگار دنیا را روی سرم آوار کرده بودند؛ باور نمی‌کردم چه اتفاقی افتاده است! می‌ترسیدم شوهرم بفهمد و زندگی‌ام خراب شود. من از روز اول بدشانسی آوردم؛ بعد از عقدکنان‌مان، همسرم متوجه شد پسر یکی از اقوام خواستگارم بوده است و بعد از آن، سختگیری‌های عذاب‌آور و غیرمنطقی‌اش با من شروع شد.

اجازه نمی‌داد با هیچ‌کدام از اقوام رفت‌ و آمد کنم. خانواده‌ام درباره این طرز برخوردش شاکی شده بودند‌؛ اما به‌خاطر حفظ آبروی‌مان چیزی نمی‌گفتند. ازطرفی چون به خواستگار قبلی‌ام جواب رد داده بودم، سعی می‌کردیم طوری وانمود کنیم که هیچ مشکلی وجود ندارد.

با برگزاری جشنی کوچک، زندگی مشترک‌مان را شروع کردیم. تازه داشتم یک نفس راحت می‌کشیدم که به‌خاطر ندانم‌کاری خواهرم، زندگیم بر باد رفت! پارسال یک سیم‌کارت اضافی داشتم که به او دادم و بعد متوجه شدم با عکس‌های غیراخلاقی به عضویت شبکه‌های اجتماعی درآمده است. از این ماجرا نیز خبر نداشتم و نمی‌دانستم که از طریق خط تلفن‌همراه من، برای دیگران ایجاد مزاحمت می‌کند. متاسفانه با اعلام شکایت 2 نفر، پلیس Police من را به عنوان مالک سیم‌کارت شناسایی کرد!

سخن کارشناس

رئیس مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی در این‌باره، می‌گوید: امروزه باتوجه به گسترش سرعت انتقال اخبار و اطلاعات، انسانها نیز نیازمند گسترش و توسعه آگاهی و اطلاعات خود هستند.

دکتر سیدمجید موسوی‌راد می‌افزاید: گاهی افراد تصور می‌کنند که اطلاعات آنها در این رابطه زیاد است؛ به عنوان مثال شاید یک نفر راننده خوبی باشد، ولی تعمیرکار خوبی نباشد؛ بنابراین هرچه در این شرایط کنونی همزمان با شرایط و تحولات اجتماعی پیش می‌رویم، نیازمند احتیاط و اقدامات پیشگیرانه دقیق‌تری هستیم.

وی ادامه می‌دهد: درست است که در دنیای مجازی و پرسرعت اطلاعات قرار داریم، اما نباید در دنیای بی‌قانونی و ناآگاهی، گرفتار ضعف دانش خود شویم.

موسوی‌راد اضافه می‌کند: بنابر اصل محافظت از خود در عصر اطلاعات، باید حتی نسبت به بستگان نزدیک با احتیاط برخورد کنیم و مراقب باشیم که اعتماد بیش از حد ما سبب مشکلات بعدی برای‌مان نشود.

وی همچنین تاکید می‌کند: صداقت داشتن قبل از تشکیل زندگی، بهترین گزینه برای رهایی از پیش‌آمدهای ناخواسته بعد از ازدوج است؛ اینکه اگر این خانم از ابتدا موضوع نامزدی قبلی خود را پیش از زندگی مشترک با همسرش بیان می‌کرد، شاید هیچگاه دچار چنین سوءظنی از جانب شوهرش نمی‌شد.

نویسنده: غلامرضا تدینی‌راد کارشناس رسانه معاونت اجتماعی - خراسان رضوی

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجربه مرگ یک دختر که زنده شد / روحم از بدن جدا شد و از سقف خانه گذشت

حمله راننده شاسی بلند با تبر به یک خانواده تهرانی در بزرگراه + عکس

چرا پدرها در خلوت بچه‌هایشان خطرناک هستند! + عکس

دخترم را به پدرش ندهید که او را خواهد خورد / این مرد تمایل به خوردن گوشت انسان دارد! + عکس

امیرعلی کودک گمشده پس از 3 روز پیدا شد + عکس

اسید پاشی به صورت دختر 18 ساله به خاطر دوستی با یک مرد +عکس

این مرد به 4 اعدامی در اندیمشک زندگی دوباره داد + عکس

حمله عجیب پسردانش آموز به معلم فیزیک در کلاس + فیلم و عکس

مرگ مشکوک ایمان و پریسا در تهران / جسد این دو جوان در اتاق خواب پیدا شد

شلیک مرگبار دلال دلار فروش در چهاراه گلوبندک تهران

2 تاجر عراقی را در کرج دزدیدند / 300 میلیون تومان برای 6 نفر

کدخبر: 379948 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟