به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، مهندس عباس جمشیدوند رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستانهای ازنا و الیگودرز گفت: نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی این اداره با همکاری و حضور نیروهای اطلاعات و پلیس Police آگاهی شهرستان ازنا جهت بررسی یک گزارش حفاری غیر مجاز در یکی از روستاهای ازنا وارد عمل شدند.
وی گفت: در این عملیات بعد از حضور نیروهای انتظامی ۵ نفر که در حال حفاری غیر مجاز جهت بدست آوردن اشیا عتیقه بودند دستگیر شدند
وی گفت: این افراد که سه نفر ازآنها غیر بومی و دو نفر دیگر بومی و ساکن یکی ازروستاهای ازنا بودند که به وسیله ابزار برقی از جمله چکش برقی ، بیل و کلنگ درحال اقدام به حفاری بودند.
جمشید وند درادامه اظهار کرد : پس از بازجویی از دستگیرشدگان و اعتراف با انگیزه بدست آوردن گنج و اشیاء عتیقه توسط این افراد ،صورت‌جلسه ای تنظیم و نفرات مذکور جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات و مراجع قضایی شدند.
رئیس میراث فرهنگی شهرستانهای ازنا و الیگودرز گفت: این اداره حافظ میراث فرهنگی این مرز و بوم است و سودجویان بدانند تحت رصد بوده و از نگاه تیزبینانه ماموران انتظامی و امنیتی بدور نیستند و مواردی از این دست ، عواقب قضایی و جزایی سنگین در پی خواهد داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 375704 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟