به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، محمد الشویلی، سخنگوی اداره گذرگاه های مرزی در وزارت کشور عراق در بیانیه ای اعلام کرد که اداره گذرگاه های مرزی در گذرگاه زرباطیه بین دو کشور عراق و ایران، 3 مسافر تبعه ایرانی را به اتهام حمل مواد مخدر Drugs بازداشت کردند.
وی اضافه کرد که بازداشت این افراد با همکاری پلیس Police گمرگ مرزی صورت گرفته و تمامی اقدام قانونی در مورد افراد دستگیر شده انجام شده و به دستگاه قضایی عراق ارجاع داده شدند.
این اداره روز دوشنبه این هفته نیز از دستگیری دو زن ایرانی در مرز زرباطیه (مهران) به اتهام حمل مواد مخدر خبر داده بود.
نیروهای امنیتی مرزی عراق در طول سنوات اخیر بارها برخی از افراد ایرانی حامل مواد مخدر را که در حال عبور قانونی از گذرگاه های مرزی بودند یا قصد عبور غیر قانونی از مرز داشته اند، دستگیر کرده اند.
بازداشت مکرر اتباع ایرانی حامل مواد مخدر در مرزهای عراق، باعث اعتراض برخی از شخصیت های سیاسی و رسانه های عراقی شده و بعضا بدلیل حساسیت فوق العاده افکار عمومی این کشور نسبت به آفت اعتیاد و مواد مخدر، انزجار عمومی را به دنبال داشته است.
این مجموعه های عراقی خواستار اتخاذ تدابیری برای بازداشت این افراد در داخل ایران قبل از ورود به داخل مرزهای عراق شده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 373550 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟