شیره تریاک از تیوپ لوازم آرایشی کشف شد

ماموران گمرک امانات پستی استان البرز پس از رصد اطلاعات و مشکوک شدن به یک بسته حاوی کالای لوازم آرایشی با بازرسی دقیق آن، موفق به کشف مواد مخدر Drugs از نوع شیره تریاک از داخل محتویات تیوپها شدند.

در این روش شیره تریاک به شیوه ای ماهرانه و با بسته بندی کارخانه ای و استاندارد، داخل تیوپ ها تزریق و بصورت کاملاً حرفه ای پلمپ شده بود.

الکترونیکی شدن گمرک و راه اندازی سامانه جامع گمرکی و مجهز شدن گمرک به ابزارهای کنترلی ایکس ری و سگ های موادیاب سبب شده است تا قاچاقچیان در رسیدن به اهداف خود ناکام بمانند.

پیش از این قاچاقچیان برای جابجایی انواع مواد مخدر، بذر مخدر فرآوری شده، قرص روان گردان، شاهدانه و انواع دیگر مواد مخدر از طریق پست اقدام کرده بودند که با هوشیاری ماموران گمرک ایران شناسایی و کشف شدند.

ماموران گمرک ایران در سال 96 به کمک سامانه های الکترونیکی، دستگاههای کنترلی ایکس ری ، سگ های مواد یاب و با هوشیاری موفق به کشف 100 تن انواع مواد مخدر شدند. رقمی که در مقایسه با سال 95 برابر 400 درصد رشد را نشان می دهد.

گمرک ایران در مبارزه با قاچاق Contraband مواد مخدر و کالا طی سالهای اخیر مورد توجه سازمان های بین المللی بوده و بر اساس گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک ایران در سال گذشته توانست در کشف انواع مواد مخدر رتبه نخست و در کشف انواع کالای قاچاق رتبه دوم را کسب کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 371639 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟